Gå til innhold

Oktober: Barneforsikringer


Nicita73

Anbefalte innlegg

Må jo forsikre disse nurka, men det er så mye å velge mellom, masse å sette seg inn i, noen som har satt seg inn i det, og funnet ut hvor det er best å forsikre de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har valgt å forsikre lillemann i to selskaper. Dersom noe skulle skje vil han få utbetalt fra begge steder så lenge det er en skade som dekkes. Selv valgte jeg If og Storebrand. Det er viktig å huske at det er forskjellige karenstider i de fleste selskapene, og dersom barnet får en sykdom innen denne tiden har gått så vil den ikke dekkes. Selv om det kan virke dyrt ettersom forsikring ikke er sparing er det lurt å velge den beste dekningen med det samme. Dersom man senere ønsker å oppgradere den må man gjennom ny helsevurdering og da kan det plutselig være ting som har skjedd som gjør at barnet ikke får denne oppgraderingen pga sykdom eller skade.

 

Det lureste er å ordne forsikringen så tidlig som mulig og ha den så lenge som mulig og la barnet overta denne. Selv forsikret mine foreldre meg på ny da jeg ble ungdom og da jeg ble voksen nok overtok jeg den bare selv. Nå får jeg ikke noen økning på bl a uføre pga tidligere musearm. Så det er greit å tenke langsiktig. Husk at ikke alt dekkes!

 

Vi valgte topp dekningen i begge selskapene, nå må bare karenstiden gå sin gang.

 

Det er utrolig viktig å forsikre barna sine - dersom noe alvorlig skulle skje har de tross alt så lenge igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...