Gå til innhold

Dette skrev en jordmor i hgds i dagbladets magasinet........

Anbefalte innlegg

Dette innlegget sto i magasinet (dagbladet) på lørdag (utdrag): Det er synd at kunnskapen som finnes om morfinbaserte medikamenter brukt i fødsel og risikoen for at barn utvikler misbruk av narkotiske stoffer i voksen alder ikke blir nevnt med et ord ( se studier presentert på www.birthworks.com). (....) Når fødselsprosessen påvirkes av narkotiske stoffer, skjer det en preging av barnet som er nær ved å bli født. Man velger også å gi sukkervann til nyfødte i forbindelse med blodprøvetaking, angivelig fordi dette skal være smertelindrende. Det øker søtbehovet seinere. Petidin benyttes i mindre grad som smertelindrende medikament til fødende kvinner, men epidural med sufenta er også morfinbasert. Totalt sett , når alle andre forhold er korrigert for, står morfin igjen som en risikofaktor for stoffmisbruk. (....)

Torhild Borlaug, jordmor , Haugesund.

Jeg fødte i haugesund, med epidural, og er veldig glad for at jeg har hatt to veldig positive fødselsopplevelser med to andre kjempe koslige jordmødre....

Er det noen som har hørt noe om dette før???? Trodde den verste risikoen med epidural var at man kan få intens hodepine? Trodde ikke det gikk over til fosteret..

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg, trodde heller ikke det gikk over til fosteret! Jeg har født 3 ganger i Stavanger og hatt epidural hver gang. Hvis nå mine sønner vokser opp og blir avhengig av narkotika pga det, så vet jeg ikke hva jeg gjør. Hadde tenkt å ha epidural denne gangen også, men begynner jo å bli litt usikker når jeg leser dette......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...