Gå til innhold

Keisersnitt i Tromsø?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk ikke innvilget planlagt snitt iTromsø, Var på hele 3 samtaler der, men møtte ingen forståelse av noen som jobber der, enda jeg hadde go grunn for Ks. Ved Unn tenker de først og fremst penger det er derfor så få som får snitt der.har du vært til samtale?

Grunnen til at jeg søkte Ks var at morkaken låg i veien slik at barnet ikke kunne komme forbi, i tromsø var jeg på tre samtaler med gynekolog(det er kun de du får prate med) fikk prate med forskjellige hver gang fordi jeg krevde det, men alle mente at jeg skulle gå i fødsel som normalt og så skulle de heller ta hastesnitt hvis nødvendig, dette syntes både jeg og min mann var utrolig risikabelt, fastlegen min var også inne i bildet å pratet med dem men til ingen nytte. (dette ble mye negativt, men jeg forteller bare hvordan jeg ble møtt). På min siste kontroll hos jordmor på mitt hjemsted møtte jeg en jordmorvikar fra hålogaland sykehus i harstad, hun oppfordret meg på det sterkeste å få fastlegen min til å henvende meg til dem, det ble gjort og etter 5 minutters vurdering + ultralyd fikk jeg innvilget snitt, fikk beskjed i harstad om at å la fødselen starte normalt i en slik situasjon var uansvarlig, vil på det sterkeste anbefale at du får legen din til å sende henvisning for deg til harstad, de har et helt utrorlig opplegg der borte, helt supre folk og en koselig barsel avd. kan jeg spørre om det er pga fødsels angst du vil ha snitt?

Huff, det høre jo helt vannvittig ut. Jeg har fått beskjed om at jeg skal snakke med en fødselslege. Har fått time (og navn) men man kan jo ikke søke på navn på nettsidene til UNN, så jeg vet ikke helt hva vedkommendes tittel er. Har ikke så lyst til å gå inn på hvorfor jeg vil ha ks, annet enn at det er mange fysiske og psykiske faktorer inn i bildet.

Jeg fikk innvilget planlagt keisersnitt med tredjemann grunnet to keisersnitt tidligere. Ved to tidligere keisersnitt blir det automatisk keisersnitt tredje gang. Første gang jeg hadde keisersnitt var grunnet fortidlig fødsel og andre gang skulle jeg føde på vanlig måte men ungen ville ikke ut selv med sugekopp så da ble det hastekeisersnitt. Det har gått fint alle tre gangene og jeg har bare lovord å si om legene på Unn og den behandlinge jeg hat fått

Annonse

Jeg fikk etter mye styr innvilga planlagt snitt ved UNN. Måtte skriftlig klage til, og trussel om klage til fylkesmannen. Da hadde jeg så kort tid igjen til termin at det var for sent å henvede seg til Harstad. Hadde jeg visst det jeg vet i dag, så hadde jeg henvendt meg til Harstad med en gang. Bare som et tips hvis du ikke når fram i Tromsø. Overlegen ved fødeavd. var utrolig arrogant, overstyrte jordmødrene og de andre gynekologene flere ganger (i mitt tillfelle). Håper du får en bedre behandling enn det jeg fikk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...