Gå til innhold

Hadde dere tatt sjansen på å reise bort 4 uker før termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg har begynt å prate om å ta en romantisk helgeweekend for to før babyen kommer.(vet at det er sent å tenke på ja, men sånn ble det nå:) Dette kommer da eventuelt til å skje neste helg, og da vil jeg ha 4 uker igjen til termin. Har lyst til å dra til en av de svenske storbyene, så det blir jo et stykke å reise. Hva tror dere?

Skrevet

jeg hadde reist da ja, når det ikke er lenger unna..

er vel sjelden førstegangsfødene føder en mnd før men....

Skrevet

Tror jeg hadde tatt sjansen. Det høres deilig ut . Er du i form til å reise bort og har muligheten så hvorfor ikke!

Skrevet

men husk å hør med flyselskapet om du får være med..

de forskjellige selskapene har forskjellige regel på dette.

Var nettopp i Berlin(er bare i uke 29..) og det var ganske tungt..

Ble innmari sliten av flyturen og var ganske plaga av kynnere..men det var en fin tur,bare jeg fikk nok hvile..=)

Skrevet

Min kollega skulle bare en kjapp dagstur til Kjøbenhavn 4 uker før termin, og vannet gikk på Gardermoen.. Hun var førstegangsfødende. Greit nok at det skjer sjeldent, men det skjer, så jeg ville i så fall tatt forhåndsregler. De fleste flyselskap krever legeerklæring de siste 6 ukene før termin, og de vil ikke ha med gravide de siste 3-4 ukene.

Sjekk både flyselskap, sykehus i nærheten av der du skal være, og ha med E111-dokument.

-Det går jo stort sett bra, men jeg ville faktisk ikke tatt sjansen..

Skrevet

Om noe skulle skje så har de fine sykehus i Sverige også... Tenk så kult å kunne fortelle småen når h*n blir stor...

Skrevet

Vi vurderer det samme første helga i mai, da vil jeg ha knappe 4 uker igjen til termin. Vi vurderer tur med Colour Fantasy t/r Kiel - er det drastisk å være på båt kanskje? Tenkte å høre om de har lege ombord. Er litt usikker. Jeg tenkte også på feks Gøteborg som alternativ.

Skrevet

JA! hvis du har ork og lyst så dra på tur!!

Selv har jeg nå akkurat to uker til termin og sitter her og planlegger å komme på overraskende besøk til kjæresten min i Bergen (han pendler) noen dager.. Flyselskapene godtar visst INNENLANDS flyreiser inntil akkurat 2 uker før termin men siden retur blir nesten EN uke før så tar jeg heller toget... Men jeg var i London for et par uker siden (fløy) og det gikk fint. Hadde hørt at RyanAir kunne være kjipe og eventuelt nekte meg ombord, men det gjorde de ikke. Jeg også ble litt uvel ombord, men det gikk fint etterpå. Det eneste råde mitt er: hvil godt før og etter turen!

God tur og kos deg med kjærsten!

Skrevet

jA ja ja Kos deg ,finnes sykehus der også hvis du får så lenge før termin

Skrevet

Ja så absolutt=)

Jeg og sambo`n var til Østersund forrige helg(da var jeg 36 uker ) ca 30 mil å kjøre, det gikk kjempefint det=)

Vi hadde så godt av det begge to, også de to guttene våre som storkosa seg hos besteforeldrene.

Skrevet

Å ja tenkt om det hadde vært meg. Mmmmm... Jeg hadde nok reist :)

Jeg har en ettåring så ikke så lett å komme seg avgårde, og med to små så blir det nok enda vanskeligere.

For en herlig samboer du har :)

Nyt det for om noen måneder så er ikke det såå lett å komme seg avgårde på en romantisk ferie:)

Skrevet

Hei du som vurderer å reise med båt rett før termin! Min mor reiste med ferge til Danmark 3 uker før termin, det var litt sjø og dunking, noe som resulterte i at fødselen ble satt i gang..

Skrevet

Det blir nok tur ja:) Da gjenstår det bare å velge mellom Gøteborg eller Stockholm:) hm.... Takk for råd og tips!:)

Skrevet

Jeg er hormonell og sutrer litt på hvorfor samboeren min aldri kom på å invitere meg med på en romantisk ferie..............

Skrevet

Jeg lurer på det samme. Turen skal gå til Barcelona. Er redd den flyturen er litt i lengste laget så sent.

Skrevet

Etter det jeg vet i dag hadde jeg ikke gjort det!!!

Forrige gang dro vi halve landet i bryllup en mnd før termin, jeg rakk akkurat hjem før jeg fødte. Hadde jeg visst det ville jeg aldri reist! (ca 90 mil en vei)

Denne gang er siste turen i påska, da er det halvannen mnd igjen til termin og når vi kommer hjem er det en mnd og 5 dager til termin.

Men det er hjem til mamma, 30 mil en vei og sykehus langs veien helt frem. Dessuten har jeg et vennepar der som er lege og ambulasesjåfør, så jeg føler meg trygg på den turen.

men etter det skal jeg holde meg hjemme!!!

Skrevet

Tror ikke du får lov av flyselskapet å fly utenlands så sent uasnett. Du må antakeligvis ha med legeerklæring på termin, og hvis du ser veldig gravid ut, så stopper de deg på vei inn. Tok fly Oslo-Trondheim da det var igjen 5 uker forrige gang og måtte vise legeerklæring på vei inn i flyet, og det var jo en kort tur på 50 minutter!

Det går jo vanligvis bra, men tanken på å føde i fly, uten helsepersonell og foran hele flyet er nok til å holde meg på jorda de 4-5 siste ukene iallefall..

Skrevet

Vi bor i østfold, så skal ikke fly:) skal kjøre bil:)

Skrevet

Flyselskapet krevde legeerklæring og med den skulle det ikke være noe problem. Er mer usikker på en så "lang" flytur så nærme og om det bare blir stress og bekymring...

Skrevet

I bil har du stort sett grei kontroll selv! Da hadde jeg bare reist! Ta gå-pauser, drikk vann og bruk støttestrømper (alle tre tipsene er blodpropp forebyggende!)

-Og nyt turen!

Skrevet

Jeg dro på langweekwns i Sverige i helga med sammboeren min jeg. Vi var i lappland, Gafsele og så på VM i hundekjøring 20- 30 mil fra nærmeste storby som er Østersund. Jeg hadde menstermin i går og UL-termin til søndag, så jeg reiste strengt tatt i termintiden min. Men angerer ikke ett sekund.

Var nok litt nervøs da vi dro på torsdag, for jeg hadde voldsomt med menssmerter og kynnere, men så sluttet jeg å ta bringebærkapslene og alt stoppet helt opp. Vi hadde en herlig helg som vi ikke kommer til å glemme, og aldri ville vært foruten. Nå har jeg begynt på bringebærkapsler og venter spent på om det snart skal skje noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...