Gå til innhold

November: AUUUU - hun biter meg i puppen.......


Sentralstøvsugeren

Anbefalte innlegg

Hun tar tak i brystvorten og vrir til på en slags måte......det er vanvittig vondt. Skulle gjerne hatt noen tips til å få henne til å slutte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen råd, men mye medfølelse. Jeg tror at Eir klør litt i gommene for hun liker veldig godt å tygge på smokken sin i stedet for å suge på den. Tygger på alt mulig da.. Når hun spiser og har spiste seg ferdig og ligger og koser hender det at hun gjør det samme med brystvorta. Men hun slipper rasakt når jeg hyler AUU!. Blir litt forskrekket og da går det en stund til neste gang. Men tviler på at det blir mye amming her i huset når tennene kommer ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi.. det gjør småen min også!!! Akkurat slik du beskriver det, gjør Magnus det også.. Så jeg er glad for at han ikke har fått tenner enda..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt vanlig at de gjør dette. Spesielt i periodene før tannutbrudd. Det du kan gjøre er å "knipe" (ikke hardt) i kinnet til småen når hun biter. Da slipper hun taket med en gang. De små pleier å skjønne tegningen ganske fort når en gjør det, og slutter med å bite. Det vil nok skje igjen innimellom, men da er det bare å ta dem i kinnet igjen. Det er forøvrig ikke noe problem å amme dem etter at de har fått tenner :-) De vil ikke bite eller tygge når en ammer dem selv om de har fått noen tenner. Det gjør de som regel bare i forkant når de klør i gommene.

Ofte så vil du etterhvert merke at de skal til å bite før de gjør det. Så da er det bare til å ta puppen ut av munnen før de rekker å bite :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset:) Det skal jeg jaggu prøve neste gang! Er det like før tannfrembrudd dette pleier å skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd her også, og det verste er at de gangene han har gjort det, har han kikket opp på meg mens han vrir - he he, snik, det er det han er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De pleier ofte gjøre det i forkant av tannutbrudd. Men det hender av og til ellers og. Småen her og har begynt med det nå, og jeg tror ikke det er noe tenner på vei her ennå. De tidligste av de andre ungene mine har fått tenner rundt 5-6 mnd alder. Har ingen tro på at hun her vil være tidligere ute :o)

Trøsten er vel at dette med bitingen er ikke noe de pleier å gjøre hele tiden i hvert fall.Hvis du ikke allerede har det så kan du jo kjøpe en bitering til småen og, så kan hun få bite litt fra seg på den i stedet for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...