Gå til innhold

April: Oppdatering på aprilbabyene


Janey

Anbefalte innlegg

Har vært så stille her inne, derfor tenkte jeg at det var på tide med et innlegg om hvordan ståa er hjemme hos oss :)

 

Snuppa er født 17.april. Hun har vært veldig sen med å åle seg (10mnd!) men har vært dreven på å spinne og rygge på gulvet :) Når hun først bestemte seg for å åle seg fremover har alt skjedd i rasende fart.

 

Hun begynte straks å krabbe (åler fremdeles mest) og er oppe i knestående og setter seg opp, reiser seg og har sluppet seg. Dette er ikke tidlig ettersom hun straks er 11 mnd, men alt har skjedd i løpet av 10 dager....

 

Hun er en bestemt ung dame som setter oss på plass hvis hun vil, heldigvis er vi like stae som henne :)

 

Storebror på 6 år er helten og han er like opptatt av henne som hun av han. De leker uventet mye sammen og det er rørende å se hvor glad de er i hvarandre.

Språket kommer mer og mer. Hun sier mamma, pappa, AN (tiltale på storebror :)), nei, nam, hade pluss at hun hermer mer og mer. Dvs hun sier ikke disse ordene rent ennå, men jeg forstår det meste :)

 

Hun sover godt, spiser litt lite men vokser og trives. Hun begynner først i barnehagen i august og jeg er glad vi har denne utvidede permisjonen. Etter det skal jeg jobbe 60%.

 

Hva med alle andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig tråd:) Min gutt er en dag yngre enn din :o)

 

jah...hva er det å si om min lille gutt??

hmm.. han går litt..begynte da han var 9mnd,men har falt en del så han "nekta" i en mnd ca. Nå har han begynt igjen, og går fra leke til leke mens han ler stolt :o) såå søte atte! Han har enda en del igjen til jeg vil si at han KAN gå, mangler enda litt balanse...men han går istedet for å krabbe når det er korte avstander ihvertfall!

 

Ellers så har språket utvikla seg enormt den siste mnd.. han sien mamma og pappa (det er mest pappa det går i), hvis vi spør hvor f.eks hvor hunden er så ser han på den og sier DEEEE :o) Spør vi hva grisen sier så grynter han på et vis:)

Han krabber etter oss i full fart rundt hjørnet og sier BØØØ, så ler han :o)

Han kaster ting i gulvet og sier DETT :o) Og han sier takk til alt han får!

 

han vinker, danser etter musikk og han danser også hvis vi spør om han kan danse.Han viser hvor stor han er..putter kopper i hverandre, bygger (små) tårn, han prater i telefonen (holder den opp mot øret..men sier ikke stort da:o) Og finner hårbørsten og greier seg:o)

 

Han har også blitt ei årntli hermegås, og prøver å si alt vi sier:) kommer mye rart ut av munnen hans nå ja:o) Har heldigvis fått med meg mye artig på film!

 

Det koseligste av alt han kan er når vi spør om vi kan få kos og kyss, så kommer han med en gang.. blir aldri lei av og kose:) han deler klemmer med alle..til og med dyrene i bøkene sine:) sjønnasen min!

 

Han har vært sein med tennene, men nå den siste mnd så har han fått tre stk! To oppe og ei nede

 

så legger jeg til forrige mål på helsestasjonen.. høyde 77,5, og vekt 10200!

 

ja..mini er en skikkelig gladgutt, og jeg elsker å se at han vokser og utvikler seg.. er helt utrolig å følge med på!

 

Gleder meg til å lese alle andres "skryteinnlegg" :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi er født 9. april, så ikke lenge igjen til ett års dagen nå.

 

Hun åler i turbo-fart, men kan krabbe sakte om hun vil. Ellers reiser hun seg til knestående, men ikke helt opp på egenhånd ennå (prøver da).

 

Får hun en hånd å holde i løper hun av gårde. Hun går på egenhånd med en liten dukkevogn.

 

Ellers babler hun mye, og har begynt å få noen ord.

 

Nå har hun begynt i familiebarnehage. Hatt en periode med mat-nekt der, men ser ut til å trives godt, og det går bedre med maten der nå!

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt er født 1. april, nå er det snart tid for selskap.

 

Han er en blid og bestemt liten gutt, som helt tydelig har arvet temperamentet til far i huset.

For tiden er han litt utålmodig og blir fort frustrert siden han har veldig lyst til å gå og mestre hverdagen på en litt annen måten enn det han gjør. Han krabber i kanonfart, reiser seg og og står på huk, springer rundt bordet, men klarer ikke å gå hvis han ikke får ei hånd å holde i. Dog blir gåbilen brukt stort sett hele dagen.

 

Han sier en del ord som mamma, pappa, voff-voff til katten, der, takk-takk osv, og ordforrådet utvides stadig.

 

Jeg begynte å jobb 1. januar så han er for tiden hos litt forksjellig familiemedlemmer ( min mamma, mormor og diverse tanter), men begynner i barnehage 1. august. Det tror jeg blir veldig godt for ham, han er en sosial gutt som kan bli litt lei om han bare treffer en person i løpet av dagen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kan jeg stolt legge til at poden går for årntlig:o)

Plutselig så var han ikke redd lenger, og går rundt her!! Klarer ikke å reise seg mitt på gulvet, så når han mister balansen så krabber han til nermeste ting, reiser seg, og går stolt videre :o)

 

hihi, det er sååå gøy å se på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille kjekkas er født 15. April.

Han er hod dagmamma noen dager innimellom når vi ikke klarer å løse det slik at vi har han hjemme. Han trives godt der, bare det ikke blir for lange dager. (over 6 timer).

 

Han sier: Mamma, pappa, hade, hei, lager ape, ku og fiskelyd og han klapper + vinker.

 

Han er utrolig søt når han homper rundt i leiligheten og utforsker ALT!

Han krabber ikke, men kommer seg rundt i stor fart! Tror ikke at det er så lenge til han går, men vi stresser ikke enda.

 

Han har 5 tenner, 2 nede og 3 oppe.

 

Ellers bruker han strørrelse 80, og nekter å spise mat med klumper.. Spiser forsatt 6 mnd middagsglass. Men dersom han får mat han kan holde så gnager han i vei (og spytter ut bitene)

 

Begynner nok i barnehage fra høsten av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen. Så hyggelig å høre litt fra dere, er enig i at det har vært stille en stund nå;-)

 

Tulla vår er født 7. April, og blir ett år om ikke mange ukene. Hun har krabbet ganske lenge, og går rundt som en liten ojoj så lenge hun har et eller annet å holde en hånd på.

Favorittsyslene er å krabbe opp og ned trapper, samt at vi har skrudd opp en huske i stuen. Den elsker hun over alt på jord, og husker i vilden sky med latteren trillende mellom vegger og tak.

 

Pappa begynte hun å si da pappan var hjemme på permisjon sammen med oss et par uker, mamma har hun sagt lenge. Hun sier takk til alt hun får og gir bort, hehe, hei og hade kommer også sånn dann og vann, men det nye nå er å øve på å si klappe, Det er veldig vanskelig, men vleidg gøy, og det kommer mange rare kombinasjoner av lyder, kan dere tro, hihi, vi ler oss i hjel av iveren og entusiasmen hennes;-)

 

Ellers er hun bestevenn med hunden. Jeg er for tiden hjemme, jobber nemlig hjemmefra, veldig deilig, så vi skal nyte sommeren sammen, håper å få plass i banehage her ute fra August, men man vet jo aldri.

 

På 11. mnd kontrollen var hun 74 lang og veide 7880 kg, så hun er skikkelig slank, men spiser bra, og har endelig begynt å sove hele natten, ah, velsignelse;-)

 

stor klem til alle dere der ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid koselig å lese om aprilbabyene!

Tenk det, nå er det jammen meg snart april igjen og våre små fyller ett år! Som dette året har flydd sier jeg bare..

 

Lise er en aktiv liten krabat. Hun fyker rundt her som en strikkball, krabber og går om hverandre. Kommer seg ikke fremover på to ben uten å ha noe å holde seg fast i, men har så smått begynt å slippe seg.

 

Her er også favorittleken, trappa :-) Tenk at en trapp kan være så spennende å fasinerende! hehe!

Ellers er hun kjempeglad i å leke med andre barn, det er det beste. Ikke like flink til å sitte på gulvet å pusle for seg selv, det klarer hun ikke så veldig lenge.

 

Hun har sagt mamma og pappa omtrent like lenge, en god stund. Ellers prøver hun å si takk, se, hade og hei, men det er ikke alltid riktig ord som kommer ut.. hehe..

Hun spiser brødskiver selv, og koser seg med melkeflaska når hun skal sove på dagen og på kvelden :-)

 

På 10 mnd kontrollen var hun 75,5 cm lang og 8940 gr..

Blitt en stor jente lille snuppa som bare var 2750 gr på det minste..

 

Nå er det bare 19 dager til hun fyller ett år, og 21 dager til jeg begynner å jobbe igjen. Da skal samboer'n være hjemme fren til etter sommeren før hun begynner i barnehagen!

 

Gratulerer med dagen alle aprilbabyer og mammaer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... jeg har alltid sakt det, min sønn er bedalglig, og det ser jeg jo her:)

 

født 21.04... han åler rundt på gulvet, og ligger ikke på samme sted lenge, hehe... han skjønner ikke helt den krabbinga, står litt i krabbe stilling, men når han skal begynne og flytte seg, slepper han rompa ned, hehe... han sitter, og dytter seg rundt, det går fint:) og han kommer seg fra sitte stilling til mage!!

Han går vist man holder han, og han syntes det er kjempe gøy å stå og holde i noe... vist man først begynner og leie han rundt på gulvet må man ha tolmodighet, får da vil han ikke slutte, hehe!!

Han sier mamma og pappa bare... har hørt lyder som kan ligne på tante, bø, og hade(i passende sitvasjoner) men er usikker på om det var han mente, hehe...

 

ellers er han veldig blid hele tiden, sover fra 18.30 om kvelden til rundt 09.00-11.00 om morgen:))

har fått 2 tenner nede, de fikk han når han var 10 månder... men merker at ting begynner og skje nå assa.. :)

 

de er herlig de små, og vi har mye og glede oss til:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...