Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har prøvd i 10 mnd, og har fullstendig ustabile sykluser fra 29 til godt over 40 dager, er nå på CD 42...

Var hos legen i dag og prøvde å få han til å forstå at det er ikke så enkelt å bare slappe av og ikke tenke på det, både fordi jeg må gi meg hvis jeg ikke blir gravid i løpet av få mnd, (da blir det 6 år til neste gang vi kan forsøke...) og fordi jeg aldri vet når hverken El eller tanta kommer.

Har forsøkt eltester uten resultat, og har forsøkt temping (som gikk i dass fordi gubben begynner på jobb til alle nattas tider slik at jeg våkner)

Har forsøkt en gang før med henvisning til gynekolog, men gynekologen ville ikke ta meg inn før det har gått to år!

Har jo hørt at det går an å ta blodprøver for å fastslå om jeg i det hele tatt har EL, men legen sa at det kunne jeg ikke før jeg begynte utredning for UFB...som ikke kan starte før det har gått to år. Stemmer dette? (syns nemlig jeg har lest noen annet her)

Er så sliten og fortvilt og lei av hele opplegget, er det ikke noe som kan gjøres for å få orden på syklusen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8589024-hva-kan-legen-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Løve

Skjønner at dette er fryktelig frustrerende. Har selv litt tidspress, og har ikke mulighet til å vente den tida som legen syns er rimelig før vi kan starte utredning. Derfor gikk jeg privat til gynekolog. De kan undersøke og se om det er noe fysiske strukturelle grunner til at du ikke blir gravid, og ta blodprøver. Også for å sjekke el. Haken ved dette er penger, jeg betalte 950kr, men syns det var det verdt for å få vite litt. Jeg brukte Aleris og fikk time til uka etter.

Håper dette kan hjelpe.

Hei Løve!

Jeg vil også anbefale deg og gå privat. Det kan tas blodprøver for og fastslå om du har EL (Progesteron), samt andre hormonprøver. Legen kan også ta en innvendig ultralyd for og se om alt er bra med livmor/eggstokker.

For og få orden på syklus er det mange som får Pergotime som er en hormonkur som kan gi eggløsning, evt forsterke eggløsning om du allerede har det. Dersom det viser seg at du har PCOS - mange cyster på eggstokkene- er det mange som har effekt av Metformin.

Jeg ville absolutt gått privat. De vil ikke nekte og hjelpe deg selv om du ikke har prøvd i 2 år.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...