Gå til innhold

hvis man sykmelder seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvis jeg sykmelder meg nå, er i uke 29, hva skjer da med lønn og penger??

Jeg begynner å bli sliten merker jeg. vondt i ryggen og under ribbeina.

Har fult kjør hjemme etter jobb hver dag med middag,klesvak og husvak og ei på 2 år som selvsagt også krever sitt. Hadde bare vært godt å brukt litt tid på seg selv og hvile litt også.

Er to mnd til permisjonen starter. Vil ikke sykmelde meg 100 prosent, det trenger jeg ikke. Men om jeg kanskje hadde vært hjemme to dager og jobbet tre dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du har fast stilling med fast lønn så skal du ikke merke noe i lønnsforskjell..=)

Skrevet

Det er legen som sykemelder da, ikke du ;-)

Det er jo mulig å få aktiv sykemelding eller jobbe redusert.Men har du en fysisk krevende jobb? Ellers er det kanskje på hjemmebane du hadde trengt hjelp, med matlaging, husarbeid ol. Men det vet du nok best selv.

Lønn osv er jeg ikke helt sikker på, men en får vel det en vanligvis skal ha?

Skrevet

Du skal få like mye som før i lønn. Trenger heller ikke være fast ansatt, men du må ha jobbet på samme sted i minst en måned (tror det var en mnd, men det kan du jo sjekke om det er aktuelt for din situasjon).

Skrevet

ja jeg vet det er legen du..han vet jeg har ryggproblemer siden sist legebesøk for en mnd siden. Men sa jeg ville prøve jobbe lengst mulig.

jeg jobber i barnehage.. og har fast lønn hver mnd

Skrevet

du trenger ikke ha jobbet i en mnd får å få utbetalt sykepenger.. jeg byttet jobb og jobbet bare 14 dager før jeg ble sykemeldt 100% og fikk samme lønna som om jeg ha jobba..

synes du skal sykemelde deg.. og ikke slit deg helt ut.. tenk på at du må ta deg av 2 åringen mot slutten oxo.. litt greit å ha litt overskudd og ikke bruke alt på jobben.. d er ikke verdt å slite seg sånn ut..

Skrevet

Ta ut sm du! ingen som takker deg, jeg følte mot slutten at jeg ikke hadde overskudd på jobben, og dermed ikke klarte å utføre jobben min 100% da skjønte jeg at jeg ikke hadde så mye der å gjøre. 'Så helt enig i at jobben ikke skal suge ut all energi. Jeg syns det var litt nederlag med en gang, sikkert "typisk'" jentetenking, men i ettertid så skjønt jeg fort at jeg egentlig ikke hadde så mye valg- Prøvde først 50% deretter gikk jeg ut i 100 % sm 2 uker før permisjonsstart. Lykke til med hva du enn bestemmer deg for :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...