Gå til innhold

Går fiber over i melken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal selvfølgelig ikke motsi Expat her, =) men fra min egen erfaring så vet jeg at hver gang jeg har spist mye fiber, dvs maltekstrakt, honning,weetabix, ananas,svisker eller lignende så ligger lille snuppa og promper fryktelig mye stakkars. Er temmelig sikker på at det har en sammenheng hos oss ihvertfall, men snuppa har vært ganske sensetiv da..

Sorry Expat;)

JA, fiber kan gå over i melka. Dette visste ikke jeg da jeg spiste svisker til den store gullmedalje på barsel for å få i gang magen igjen... Det var hyyyyyyyyl på natta.

MEN; dette varte egentlig bare de tre første mnd (typisk kolikk light), nå kan jeg spise nesten normalt igjen. Så bare prøv litt forsiktig først.

Drikker du nok vann? Det skal jo også hjelpe.

mamma'en til venninna mi kunne ikke spise brød som var grovere enn kneipbrrød de første mnd'ene mens hun ammet. Gjorde hun det blei det illskriking og baby med magevondt :-(

Hva med å drikke mer vann og prøve å gå minst en halvtimes tur hver dag? Vet jo ikke hva du gjør i utgangspunktet allerede, men pleier du ikke å gå daglige turer, så vil det godt kunne hjelpe på systemet ditt :-)

Expat har rett - fiber går ikke over i morsmelken. Det tas nemlig ikke opp av tarmen, men passerer tvers gjennom - det er jo det som er poenget med fiber. Det at ting som svisker og andre greier som setter fart på magen gjør at babyen blir urolig er ikke fiberet, men andre ting. Husk at svisker er tørkede plommer. Maltekstrakt er vel heller ikke fiber. Alt som virker avførende er IKKE fiber, fiber er bare en av tingene som virker regulerende på magen ;o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...