Gå til innhold

P-pillene.. de som gjør det tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo har vært sammen i snart ett år... Har det fint sammen, men humøret mitt er så utrolig varierende... Jeg kan være blid i ene sekundet, og plutselig skikkelig bitchy i det andre... Også har jeg mistet helt lysta på sex.. men når vi først setter i gang, så er det jo godt.. Men liker ikke det humøret mitt.. for det går så utrolig utover samboeren min... Lurer på om dette kan ha noe me p-pillene mine og gjøre.. merker forskjell fra første dag jeg tar sukker-pilla og fram til 1-pilla igjen.. Da er jeg i godt humør og ganske så klar for en runde i senga.. Har gått på trionetta en stund, men byttet til Loette, men har ikke merket noen forskjell.... Vurderer å ta en pause med pillene for å se om noe endrer seg...

noen som har vært/er i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig lik det jeg hadde...Bortsett fra da jeg for det meste var, som du sier, bitchy...Konstant..Så nå har jeg endelig slutta på pilla...Og har ikke tenkt å starte på de igjen med det første...

Men jeg gikk på microgynon...Men det er nok p-pillene som spiller inn på hormonene dine...

Men husk, ikke driv å hopp av og på med p-piller, skal visst ikke være bra, har jeg hørt...

Skrevet

Hei=)

Jeg hadde det akkurat likt da jeg gikk på trionetta og loette. Ble skikkelig deppa av de også. Men yasmin funker veldig fint for meg, da merker jeg ikke stort til det. Så du kan jo forsøke dem, men man er jo forskjellige, så er ikke sikkert at det hjelper. Ellers så kan du jo prøve cerazette, som er en minipille, så den inneholder ikke østrogen. Den er like sikker som p-piller, men skal ha færre bivirkninger.

Lykke til!

Klem

Skrevet

Tro meg! Du er ikke alene!

Jeg har gått rundt lenge, med nærmest konstant dårlig samvittighet pga. sexlyst, oppførsel og humøret mitt... Det er absolutt ikke gøy!

Men nå har jeg og sambo blitt enig om at jeg heller slutter, så får vi bruke kondom fram til han er klar...

Jeg har brukt både Trionetta og Loette, men jeg merket ikke forskjell jeg heller... Så begynte jeg på Diane, brukt de en stund, så hadde jeg et opphold på en mnd før jeg begynte igjen, å da var sirkuset i gang.. Virket som om alle de bivirkningene jeg ikke hadde hatt før skulle komme på en gang...!

Uansett, tror ikke p-piller er så bra.. Lest et par artikler osv de siste dagene som støtter oppunder min mening om det.. Så da er det vel like greit å kutte de ut! =)

Men lykke til, vet åssen du har det!!

Skrevet

Hei!

Bruk heller minipiller som kun innholder et hormon. Cerazetta er de nyeste på markedet og funker på lik linje med P piller- snakk med legen eller gyn din.

Lykke til =)

KOsmos!

Skrevet

Hm.. Kanskje jeg bare skal slutte nå etter det brettet her.. Har egentlig planlagt å slutte helt til jul, for så å bli prøvere... Kan jo bare bruke kondom fram til det.. Sambo har ikke noe imot og bruke kondom...

*tenke tenke*... jo.. tror det blir stopp på pilla en stund nå jeg..

Skrevet

Jeg gikk på Marvelon i 1 måned en gang, da var jeg så sinnsykt bitchy at jeg ikke kjente meg selv igjen. Trionetta funka heller ikke så bra. Nå går jeg på Yasmin og har gjort det i mange år. Litt dårlig sexlyst, hodepine osv. Men ellers er det ikke sååå ille. Litt vanskelig å si etter så mange år om det er meg eller pillene som har humørsvigninger, he he.

Skrevet

Signerer denne tråden! Har også brukt loette og yasmin...fungerte bra de, men jeg ble humørsyk av de.... veldig lett irritabel og sårbar samt mindre sexlyst, vel ikke mindre akkurat, men ble ikke så fort tent som frø for å si det sånn! Da fungerte faktisk trionetta best mtp sexlysten.. men de finnes jo ikke mer

Skrevet

Jeg har ikke fått en eneste humørsvingning jeg av p-pillebruk, gått på yasmin i mange år.. (er mer grinete nå som jeg er uten..hihi)

Skrevet

Jeg har også skikkelig humørsvigniger pga. Loette. Det er sånn at jeg ei det ene øyeblikket har latterkrampe mens jeg i det neste øyeblikk føler at jeg sprekker av sinne. Det største problemet er at jeg er veldig sårbar. Jeg gråter av så å si ingenting. Greier ikke styre humøret i det hele tatt!

Håper du finner en bra løsning:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...