Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på en ting til. Ikke bare sier arbeidsgiveren min at mine 54 uker med permisjon er inkludert 5 ukers ferie, men de sier også at jeg kun få utbetalt feriepenger i mai - altså ikke både foreldrepenger og feriepenger denne måneden. Dette betyr jo at jeg i realiteten ikke har lønnet ferie siden ingen utbetaler noe når jeg tar min opptjente ferie innenfor permisjonen i år?

Er det jeg som har misforstått fullstendig eller er kontordamen vår helt på jordet??

Jeg ser også av permisjonssøknadene som etpar andre på avdelingen leverte inn i fjor, at de IKKE har regnet med 5 ukers ferie inkludert i permisjonsukene. Av den opptjente ferien de har tatt ut under permisjon eller overført, har avslutningsdato for permisjonen blitt utsatt tilsvarende.

Jeg skjønner ingenting! Blir jeg lurt her??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8586624-feriepenger-under-permisjonen-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

glemte å si at kontordamen også sa at dersom jeg tar ut ferie i permisjonstiden før nyttår, blir permisjonstiden tilsvarende forskjøvet på slutten (i 2008). Og det er greit nok. Med hvem betaler for de ukene forskyvningen utgjør?? Skal foreldrepengene dekke dette eller er det feriepengene jeg fikk utbetalt i 2007 som skal dekke det?

argh, blir så frustrert

Du har fått mye feilinnformasjon og du kommer til å bli lurt av kontordamen.

Ta kontakt med nav for en time og be de forklare deg det som er rett. Eller les gjennom lovene selv. www.lovdata.no Ferieloven og folketrygdeloven(kap.14)

Pappaens 6 uker trekkes fra de 54 ukene, ergo er det 48 uker igjen til deg. Når du avvikler ferie under permisjonen, stopper permisjonen opp (du må søke NAV om dette, ren prosedyre). Da får du kun feriepenger, ingen fødselspenger. Så forskyves permisjonen tilsvarende uker på slutten, du vil da motta fødselspenger.

Har lest gjennom lovene, men det er ikke alltid lett å skjønne hva dette betyr i praksis da det ikke akkurat er detaljerte opplysninger med eksempler de kommer med...

Tror jeg fyller ut papirene som de andre har gjort og dersom de sier noe på det på jobben, så får jeg ta det da.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...