Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ikke særlig klok. For å komme raskt til saken; har en sterk misstanke om at jeg i går/ nå i kveld har hatt en spontanabort for 1. gang i mitt liv. (Trodde jeg var i 9. uke med mitt 3. barn). Jeg hadde første dag sist mens 10.januar, så dere kan jo bare regne dere frem selv. Har hatt helt typiske "første tegn", som uteblitt mens,ømme bryster m voksesmerter, lett kvalme, superhormonell, oppblåst på kveldstid osv osv Dro til legen for 1 uke siden og tok test: svar:i grenseland, kom tilbake om 48 timer. tok ny test 72 timer senere: også i grenseland som de kalte det. Nå er det meningen å ta en tredje test om 1 døgn, men det er vell ikke akkurat nødvendig?? Jeg hadde kraftige menssmerter i går formiddag (faktisk en sterk fornemmelse av rier..), som endte opp i at jeg oppdaget en flekk gammelt brunt blod i trusa. Senere kom det mere friskt og slimete blod. (beklager detaljene). Og nå i kveld: en underlig , ganske stor "slimklomp" (mørkerød), en slags sekk. Undersøkte den litt, og ikke forundrer det meg om det er en tidlig morkake...

Jeg fikk for et par uker siden en skrekkelig smerte i nedre siden på magen (venstre) etter en hard aerobic-økt. Kanskje det skjedde noe da?

Kort og godt; er det noen som vet hva dette kan være? Rett og slett en skikkelig forsinket mens (for 1. gang på 21 år), jeg er 33.., eller en SA?

Bør jeg kontakte lege/gynekolog? Og hva med trimming?

Tusen tusen takk for raske svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8586568-tror-jeg-har-en-sa-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff....stakkars deg hvis det er en SA du har hatt da. Jeg hadde en forrige mandag. Var 5+4 på vei. Jeg hadde ikke noen smerter, men klumper. Det kan nok høres ut som om du har hatt en SA ja, og jeg ville uten tvil kontaktet lege/gynekolog hvis jeg var deg. Dersom du har vært gravid og du har hatt SA så bør du jo undersøkes uansett for å sjekke om alt er ute. Når det gjelder trimming så skal det i utgangspunktet ikke ha noe å si dersom du er vant til å trene, men man vet jo aldri. Jeg føler med deg...håper du finner ut av det ganske kjapt. Det KAN jo være at det bare var en vanlig mensen, men hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg ikke det.

Takk for fint svar. Jeg ringte legen "first thing" på morgenen i dag. Etter min beskrivelse, syntes også de det hørtes ut som en SA. Har fått time hos GU på fredag. Men skulle ringe om jeg fikk smerter eller store blødninger. Rar følelse, trist og tom. Trodde aldr jeg skulle oppleve dette. Har jo gått så bra med de 2 andre barna jeg har.

Men trøster meg med at det er naturens gang, og det sikkert var det beste da noe ikke var som det skulle der inne. Så blir det kanskje en lillesøster/bror neste vinter/vår i stedet for jul...? smile

Jeg ville tatt turen til legen OG gyn for UL.

Naar de svarer deg at det er i grenseland hele tiden, saa kommer det paa netthinnen min at det er noe som heter truende abort. Det betyr vel at man er gravid men at faren for abort allerede er der.

Det er fullt mulig at du har en lykkelig end of story her, da man jo kan vaere befruktet med flere egg!

En annen ting er jo at bloedninger tidlig i svangerskapet kan vaere normalt, da mener jeg at det ikke er noe fare for graviditeten. Jeg hadde 5 dagers kraftig bloedning uke 5 da jeg var gravid med datteren min. Fikk UL, og det beroliget, da vi saa at alt var ok. Hun er i dag 2,5 aar og alt gikk greit etter bloedningen stoppet.

Ville tatt meg en tur til legen jeg da.

Lykke til.

Jeg skjønner godt hva du mener med at det føles rart, trist og tomt. Akkurat slik har jeg også følt det. Dersom dette er en abort så kan jeg berolige deg med at det ser lysere ut for hver dag som går. Forrige uke såg jeg ganske mørkt på livet. Nå har jeg begynt å tenke på litt andre ting, prøver å komme meg ut og finne på ting (helst sammen med mannen og datteren min) og det hjelper. Jeg trodde aldri jeg kom til å oppleve en SA. Jeg har 3 søsken, og moren min hadde faktisk 2 aborter. Det er veldig mange som opplever det en eller annen gang. Jeg trodde heller ikke at jeg ville komt over det dersom jeg skulle oppleve en, men jeg fikk en styrke jeg ikke visste jeg hadde. Håper på det beste i ditt tilfelle. Kanskje er du fortsatt gravid, men uansett kan det være greit å være litt forberedt på at en ikke er det. Jeg var så og si sikker på at jeg hadde abortert da jeg var til legevakten og ultralyd, og det gjorde nederlaget litt lettere da de sa de ikke såg noe i livmoren. Jeg ønsker deg masse lykke til!!!! Du må fortelle hvordan det gikk.

Stoooore trøsteklemmer fra meg

Annonse

Takk alle sammen for flotte svar!

Jeg har tenkt tanken om at det kanskje er èt gjenlevende foster der inne...,men da blir jeg kraftig overrasket! Føler meg nærmest renset og flere str slankere allerede etter SA / blødningen i helgen. Opp til den este jeg ut og måtte finne en større bukse etc (mye luft altså, og hovenhet). Så på èn måte har kroppen det mye mye bedre nå "tom"...som jeg tror den er. ;o)

Skal oppdatere dere på fredag ettermiddag etter GU.

hei hei.

har selv hatt flere sa, som har startet akkurat sånn som du beskriver.

forsinket mens er det iallefall ikke, i og med at du har hatt positive grav. tester.

det som kan være at det var to fostere, og at ene døde, men at du fortsatt er gravid med et friskt barn.

ellers så kan du desverre ha mistet. når du er såpassa langt uti, er det bare en gy. inv.ul som kan bekrefte/ avkrefte.

håper du får bestilt time, og at det kommer noe godt ut av dette til lutt :()

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...