Gå til innhold

April: andre aprilbarn med ulyd på hjertet...????

j05-g07-fødeklar

Anbefalte innlegg

Snuppa hadde urinveisinfeksjon for en mnd siden. Vi var hos legen og fikk medisin og han undersøkte henne, lytta bl.a på hjertet. Da fant han en ulyd som ikke skulle være der. Han mente det kunne være fordi hun var forkjølet så vi skulle komme tilbake om en mnd for å sjekke at den var borte.

Så på fred var vi tilbake men ulyden var der fremdeles :((( Så nå ble vi henvist til barneavd på sykehuset. Huff liker ikke helt dette men jeg er litt sånn at jeg ikke føler at det er noe alvorlig galt med snuppa mi. Hun er sjelden syk og virker frisk som en fisk. Men hva i alle dager kan det være som gjør at hun har en ulyd?? Hva betyr det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uffda... Det var jo ikke kjekt... Men er jo godt at en oppdager slikt, og kan følge det opp tidlig.. Men allerhelst er det jo ingenting.. Tror du gjør rett i å ikke ta sorgene på forskudd!

Har ikke noen erfaring med lignende selv, så kan ikke hjelpe noe særlig, men vil bare ønske lykke til, og skal krysse fingrene for at det ikke er noe galt!! ;)

klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. dette hørtes jo ekkelt ut :o(

Aner ikke noe om hva det kan være jeg heller, men vi får satse på at lille frøkna er frisk som en fisk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilyd på hjertet er ganske vanlig faktisk.. Mini her har det også, men har aldri blitt sjekket noe mer ut. Jeg har det og broren min har det.

Er mange grunner for at man kan få bilyd på hjertet. Noen har det hele tida, mens andre får det ved forkjellige sykdommer, graviditet (forkjølelse som du nevner her) osv.

Uansett godt at legen sender videre til sykehuset så dere får sjekka det ut, og avkrefta at det ikke er njoe farlig:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du =)

Ja,.lillegutt har en bi-lyd på hjerte,ble oppdaet da han var innlagt på sykehuset da han var 3mnd iforbindelse med refluksen.

De trodde først det var en vanlig fysikalsk bi.lyd,men siden han var litt prematur,så ville de undersøke det.

Så han var på EKKO og EKG undersøkelse, der viste det seg at han har en bitteliten åpning mellom hjertekammerene (venstre mot høyre,mener jeg..) som er ca 3mm stort.

Legen forklart at dette ikke var farlig og man kunne leve med det,så lenge det ikke blir større.

Den åpningen er der hvor blodet går gjennom når de er enda i magen,de skal lukke seg rett etter fødseln,men har ikke gjort det på lillegutt,de er ikke sikker på hvorfor,men at han er litt prematur kan være årsaken,men de er ikke sikkre.

Han var på sin 2 UL nå i september, og skal tilbakre på ny UL våren 2008, men alt ser bra ut,de har ikke blitt større og han kan fint leve med det uten at de gjør noe,

Vi merker heller ikke noe på han at han har dette lille "hullet".

Håper dere får gode nyheter,skal krysse fingrene for dere =)

Mange klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...