Gå til innhold

Liker dere å amme babyen?

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke gravid, men har tenkt å bli det om ikke så alt for lenge... Noe som plager meg litt, og jeg vet at det er sært - er det at jeg ikke liker tanken på å amme babyen. Har alltid vært sånn, aldri likt å se andre kvinner amme babyen heller - synes det er ekkelt rett og slett. Men tenker kanskje at det er noe som vil forandre seg ved en graviditet eller når ungen først kommer? Var dere positivt innstilt til dette hele veien, noen gang tenkt over det? Er man for øvrig nødt til å amme babyen? Tanken på å måtte gjøre dette skremmer meg veldig.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8583436-liker-dere-%C3%A5-amme-babyen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok du kommer til å endre synet på det etter hvert! :) Synes det var helt supert å amme! Ikke fordi jeg nyter det, men fordi jeg vet det var det beste snuppa visste! I hele verden! :) Mån MÅ ikke amme, men de har jo godt av det...

Jeg hadde det også slik. Grudde meg mer til å amme enn å føde. Mwn som Nickie_Ønsker_Spire_14pp_4sa sier, ble det nesten det mest naturlige i verden da barnet endelig kom. Synes nesten det var litt vemodig å slutte å amme, fordi det er en helt ubeskrivelig nærhet man føler sammen med barnet.

Jeg syntes at når jeg ammet få hadde jeg og babyen en kosestund som far ikke kunne oppleve på samme måte. Jeg storkoste meg. Jeg hadde ikke slike tanker som du beskriver her, men når du får babyen lagt på magen etter fødselen så er det en helt spesiell opplevelse. Du får veiledning på riktig amming av de på barsel. Jeg og tror at du kommer til å endre syn på amming når det blir ditt eget barn, det kan ikke sammenlignes med andre barn.

Amming er veldig bra for babyen, den første melken som kommer ut er litt gul, den er veldig næringsrik for babyen. For ikke å snakke om hvor lettvindt det er å slippe å varme flasker, koke de osv!!

Morsmelken er også med på å styrke immunforsvaret til babyen.

Om man er nødt til å amme babyen så er man strengt tatt ikke det. Det er noen som ikke får til ammingen av ulike grunner, men hvis det ikke er noe som tyder på det så anbefaler jeg deg å prøve det noen uker, gi det en sjanse!

Jeg tror graviditeten skal være med på å forberede oss kvinner på å bli mor, så du kan endre syn etterhvert.

Uansett amming eller ikke så får du ha lykke til med prøvingen:)

(jeg ammet til poden var 1 år, da ville han ikke mer)

Annonse

Takk for tilbakemeldingene! Godt å høre at det finnes ulike erfaringer her og at det ikke bare er meg som har tenkt på dette. Jeg håper jo at det å amme er noe som skal føles naturlig når det kommer til stykket, det skal jo være bra for barnet - men må vel bare vente å se når den tid kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...