Gå til innhold

Medisiner som blir brukt for at embroyet fester seg?

Anbefalte innlegg

En i familien min har sliti i en del år med å bli gravid.. vet ikke grunnen , men da hun blir gravid rekker hun å få vite at hun er det, og på 1legekontroll så slepper det.. altså hun mister.. har blitt gravid 4ganger på egenhånd, og hun har fått sine 3 prøver (er ikke sikker på om det er nedfryst el, de plasserer i allefall et befruktet egg, dere vet nok navnet) .. har lest at flere blir satt på diverese kurer og enkelte blodfortynnende for at et befruktetegg skal feste seg lettere.. dette har ikke hun fått høre om eller tilbud om, og utifra det jeg vet så er vel problemet at det befruktede egget ikke sitter ordentlig? HUn har hatt en (husker ikke navnet) utenfor livmoren, og har derfor kun en eggestokk, hvor stor er sjansen for at det skjer på den andre siden? hun vil jo ikke miste sin sjanse til å få barn i det heletatt..

håper på svar..

Fortsetter under...

Jeg vet at noen inne på ass.befr har prøvd ett homeopatiskmiddel og noen ar vel prøvd dispril, spør der inne de svarer gjerne. Jeg selv valgte å bruke akupunktur, da gikk jeg fra jeg fikk positiv test en gang i uken t.o.m uke 12 og fikk "holdepå" nåler. Det var punkter for å stimulere livmor osv. Ang "babyklister" som de kaller det, det har et eget navn og dispril så er det ikke noe de får tilbud om på sykehus, men de har plukket det opp fra sverige og danmark.

men hvis en ønsker å bruke noe av dette som er hentet fra sverige og danmark, så kan en få gjort det her i norge, må ikke reise til et annet land.. neoen som vet evt priser på sånt? .. og spør igjen, hva er skajnsen for exu (befruktning utenfor livmoren) to ganger (altså 1eggestokk er fjernet...)

Hei !

Babyklister kan bestilles på nett på www.netspiren.dk,eller kjøpes over disk i Sverige eller Danmark.Dispril eller blodfortynnende er vel lurt å bruke i samråd med lege.Men uansett burde vel din venninne/slektning kreve å få en skikkelig utredning for habituell abort?Deretter få den oppfølging hun trenger ?Om hun ikke føler hun blir i vare tatt hos sin lege er mitt råd å bytte lege umiddelbart.Håper hun får den hjelpen hun trenger.

Hilsen

Hei Linda!

Det jeg har lest meg til er at noen får Chrinone (i tilfelle det er progesteronmangel som gjør at egget ikke fester seg). Andre får blodfortynnende (albyl eller Klexane). Dersom du søker på habituell abort i forum, så vil du få opp mange gode råd.

Enig med Vilsågjerne i at hun bør bytte lege umiddelbart som hun ikke føler seg i varetatt hos den legen hun har nå.

Du er tydeligvis en flott venninne. Ikke alle ville tatt seg bryet med og finne ut hva som kan hjelpe henne.

:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...