Gå til innhold

Faller jeg egentlig inn under kompliserte svangerskap??

Lillegull,2 på jorden,1 engel

Anbefalte innlegg

Har forliggende morkake og blødninger. Har blødd litt fra og til og vært sykemeldt i over 1 mnd og blir nok det tiden ut.. Får streng beskjed om ikke å gjøre mer enn nødvendig, ikke løfte, vaske/støvsuge, anstrenge meg og stresse. Ikke lett med en liten en på 16 mnd som er hjemme 50 %.. Jordmor sier jeg må prøve å ordne barnevakt de dagene han er hjemme fra barnehagen for jeg SKAL ikke ha han en hel dag hjemme med meg. =(

Har fått god oppfølging og flere ul, skal igjen på morkake-sjekk med ul den 22. mars og vil da måtte ta en beslutning om det blir ks eller ikke. Heller mot å ta ks uansett, men det ligner på at morkaka ligger veldig langt ned nå også pga jeg blør enda.

Defineres mitt svangerskap som komplisert av disse grunnene?? Kanskje ikke så viktig, men begynte å tenke på dette nå.. "Komplisert svangerskap", høres så skummelt ut liksom...

=)

Fortsetter under...

Fikk min første blødning for ca 5 uker siden (da ca uke 23), fikk sjekket med flere ul dagen etter og ble straks sykemeldt.. Alt er bra med baby, og de sier dette er helt normalt når morkaka ligger der, men normalt sett flytter den seg. Ser ikke ut til at min flytter seg nei..

Slitsomt kan du trygt si det er, å gå rundt og vente på neste store utblåsning (drypper litt nesten hele tiden, men av og til kommer mye mer), og det å ikke få lov til å gjøre noen ting er også veldig slitsomt synes jeg..

Prøver å holde motet oppe, det er iallefall ikke noe galt med babyen (som vi kan se da). Jordmor skremte meg litt denne uka, snakke om prematur fødsel (fikk det til å høres ut som det var fare for det).. Hvis jeg føder nå må jeg til St Olavs i Trondheim (bor ca 8 mil unna) og ligge mange uker på sykehus.. Huff, likte ikke at hun snakka om det..

=)

Hei.

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Er nå i 26. uke, og har også trøbbel med morkaka. Begynte å blø i uke 18, og ble skikkelig redd. Har vært sykmeldt fullt i flere uker, men har nå fått lov til å gå i aktiv sykmelding. Føles veldig godt å komme på jobb, men sliter litt med dårlig samvittighet når jeg ikke er der.

I tillegg til morkake-trøbbel har også bekkenet slått seg helt vrangt. Føler meg rett og slett udugelig! Veldig enig med deg i at det å ikke gjøre noe er slitsomt...

Ang morkaka har jeg også fått beskjed om at den kanskje vil flytte seg. Min ligger lavt. Du har foranliggende? Da har jeg hørt det kan være fare for at den løsner. Det er jo ikke heldig, men det er i hvert fall en trøst at det er oppdaget på ul, og at du blir godt fulgt opp. Jeg velger å håpe og tro at om det var overhengende fare for at den løsnet nå, så ville du vært innlagt. Som du sier - de er jo klar over at du har et barn på snaue halvannet år hjemme også..

Jeg tror det beste du kan gjøre nå er å ta det så med ro som du kan, og prøve å kose deg på best mulig måte. Ikke tenk på verken støv eller handling - det får noen andre ta seg av:)

Etter innvendig ul for noen uker siden sa de den lå ca 1/2 cm fra åpningen, så den ligger ikke helt foran.. Ingen som har snakket om at den kan løsne eller noe, men de sier jeg MÅ ta det med ro.. Det er ikke lett!! Det er jo så mye som skal gjøres her hjemme også! To jenterom skal ryddes/pusses opp (jenta sambo har fra før skal flytte rom så babyen får hennes), og jeg kan ikke gjøre noe! Men det mangler ikke på planleggingen av rommene da..=)

Prøver så godt jeg kan å roe ned, blir mange timer foran dataen.. Kan nok ikke tilbake i jobb, selv aktiv sykemelding, i og med at jeg fortsatt blør nesten hver dag.. De sa blødningene utløses av anstrengelse og stress, men jeg har verken anstrengt meg eller stressa på mange uker og likevel blør jeg..

=)

Hadde prematur samtalen med legen min for to ukersiden, hadde heldigvis med meg mannen min da. Det var litt godt der å da å få det litt midt i trynet, men jeg sleit i mange dager etterpå når jeg var alene. Det er viktig å ha noen å snakke med.

Er så enig med deg, det er slitsomt å ta det med ro. Har tatt det med ro i over to mnd nå. Har pent måttet ordne barnevakt i påsken når bhg er stengt.

Krysser fingrene for deg, håper legen din kan betrygge deg litt igjen på neste ul. Jeg var i går, og får lov til å være hjemme. (så ut som morkakeproblemet hadde kapslet seg inn.) Fikk direktenr. til føden , og fikk beskjed om at de ordnet alt. Hvis jeg trengte ambulanse ordnet de det der, veldig deilig å ha et nr, hvor du vet at det er noen 24timer i døgnet.

Annonse

Jeg har også fått "åpen linje" til føden, og skulle det skje noe kommer jeg inn umiddelbart.. Bor 3 km unna så er litt trygt det da.. Må bare fortsette å organisere barnevakt de dagene gutten har fri fra barnehagen og håpe på at det ser bedre ut på ul neste uke.. Men heller mot å ta ks uansett jeg..

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...