Gå til innhold

Sammenheng mellom kvalme i svangerskap og kjønn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det sies at det ofte er mye mer kvalme og halsbrann når en venter jenter. Jeg var ikke kvalm eller halsbrann i mitt første svangerskap. Jeg fikk gutt da. Ti år senere da jeg gikk med nr 2 var jeg konstant kvalm og utrolig mye halsbrann i lange tider. Da ble det jente. Så for meg har det i allefall stemt bra... ;) Lykke til!

stemmer hvertfall ikke på meg...jeg har hatt fra før to svangerskap som begge er gutter...første gang var jeg superplaga med både mye halsbrann og det de kaller ekstrem svangerskapskvalme.gang nr to var jeg ikke kvalm en eneste dag!helt utrolig!

denne gangen er jeg og kvalm...meeeget kvalm,så vil det vise seg da,hva som bor der inne..

tror det heller kan ha med hva kroppen din husker jeg..de sier jo f.eks at livmoren vokser mer gang nr to fordi kroppen fortere husker hva som da skal skje når et egg fester osv...kan jo være d samma med kvalmen...sist gang gikk d 1 år mellom jeg fødde og jeg blei gravid igjen...denne gangen har d gått to..kanskje kroppen min derfor har "glemt" litt hva kvalmen angår? ikke veit jeg...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...