Nopi Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Hei. Er 2.gangsfødende. Første fødsel var laaaaaaaaaaaaang og endte med vakum. Jordmor sa jeg var så sterk i muskulaturen rundt livmor og bekken at de hele tiden jobbet mot riene. Har hørt noe om at man kan ta akupunktur når det nærmer seg fødsel for å få musklene til å slappe mer av, og dermed gjøre fødsel kortere. Noen som har forsøkt dette eller kjenner noen som har det?
hjerte1 Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Jeg har en hofte sykdom som gjør at jeg er "stram" i hofter/bekken. Skal få modnings akupunktur for dette fra uke 37. Er IKKE for å sette i gang fødselen, men for at sener, muskler og leddbånd skal bli "slakkere". Kun modne min kropp slik at fødselen kanskje skal gå lettere.
MAMMA1 Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Jeg er også andre gangs, og hadde en laang fødsel sist.Denne gangen skal jeg prøve modning med akupunktur. Har vært i dialog med en akupunktør som hevder jordmødre har blitt overrasket over hvor lett fødselen gikk til flere førstegangsfødende som hadde gjort dette på forhånd. De fødende selv har også kommet med positive tilbakemeldinger, så det høres jo lovende ut.
godiva med 3 gull Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Samme for meg som for HI. Har ridd siden jeg var 8.. og da får man ikke akkurat slakk musklatur i området.. Har nå fått akupunktur siden uke 37 for å få slakket på bånd og alt annet som holder ting på plass. Er 11 dager over termin, så det har ikke noe med å få fødsel igang å gjøre desverre... Håper bare at fødslen skal gå litt kjappere og greiere enn sist.. 57 timer 2t15 min med pressriier og vakum til slutt... Så en halvering av dette hadde vel vært ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå