Gå til innhold

nok et spørsmål til dere med barn som legger seg mellom 7 -8 (gjerne før ette også da he he..)

Anbefalte innlegg

Legger dere dem i senga på soverommet eller?

Tuppa sovner som regel på stua en gang i 8 . 9 tiden. Dette har fungert så bra at jeg har ikke orket å ta steget med å legge henne på soverommet.

Hvordan gjør dere det i tilfelle. Tenkte kanskje at det var på tide nå som hun nærmer seg 3 mnd.

Fortsetter under...

Vi legger martine på soverommet, ja.

protesterte litt i begynnelsen, men gikk fort over. Sitter med henne til jeg ser at hun roer seg, også går jeg ut.

Tror det som gjorde det lett for oss var at jeg amma martine i dobbelsenga med dempa lys, slik at hun ble innstilt på at nå var det natt.

Vi også har bare hatt ei svak, svak lampe på om natta når han har spist. Nå når han blir trøtt i 19 tiden, så bærer jeg han opp til soverommet og koser litt med han på sengekanten (smokk, siden jeg ikke ammer lenger), men jeg legger han alltid over i vugga før han sovner. Han ligger og kikker litt, og prater litt før han sovner. Må noen ganger løpe opp og gi smokken.

Vi tar kveldstellet, så får hun mat i stua.. når hun er ferdig går vi inn på soverommet, da legger jeg hun i senga og koser hun litt, så sovner hun nesten med engang.. så det er deilig..:)

Annonse

Tar kveldstell rundt 18, så spiser hun siste måltidet i stua. Ligger og koser litt på armen med smokk og når hun begynner å bli "sigen" så bærer jeg henne inn i senga ( = bagen) som står på vårt rom. Sovner etter 5-30 min, og jeg sitter hos henne og hjelper med smokken som faller ut og koser litt på henne.

Neste steg blir fra bag til sprinkelsenga ...Spent på det!

Begynner kveldstellet rundt 20 tiden,gir han pupp ved sengen å da sovner han som regel,noen ganger våkner han når jeg legger han ned i sengen,litt synging å stryking så sovner han igjen:)

Vi starter og stelle han i 19 tiden, bader som oftest....

Så får han siste måltidet etter det, det får han på soverommet med dempet belysning;)

Når han er ferdig å spise legger jeg han i senga, som oftest sovner han på vei ned isenga;) men noen ganger ligger han å koser litt med sutten før han sovner.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...