Gå til innhold

Hva har dere i hus til babyen kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på alt fra bleier og såper til vogn o.l.:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klær

kluter

håndklær

laken/sengetøy til seng og vogn

seng

dyne til seng og vogn

sengehimling og uro

badebalje og stativ

bilsete med base og underlag

gymmatte

bleiebøtte

pleieprodukter

flasker,smokker

brystpumpe

smekker

bleier

sånn liggestol som jeg nå ikke kom på hva heter

Ammebh/topper

Stellekommode

Ja, det er sikkert mer vi har kjøpt, men dette er det jeg kom på i farta..!!

Skrevet

Hva har vi ikke...? :-p

Jeg tror vi har alt klart, jeg.. Det jeg kommer på i farta, er;

Klær i massevis

Vogn

Vugge m. himmel

Seng

Dyner til vugge, vogn og seng

Sengetøy

Innredning til barnerom

Babycall

Stellekommode

Pleieprodukter

Håndklær og kluter

Bleiebøtte

Noen bamser :-)

Smekker

Brystpumpe, flasker, ammebh, ammeinnlegg

Smukker

Bleier

Tepper

Termometer

Bilstol med base

Og sikkert mye mer... :-)

Skrevet

Hadde alt bortsett fra vogna...

Dette var pga tradisjoner...Denne var om at man ikke skal ha vogna i hus før etter at babyen var født...Det var visst en ulykke å få det før...hahaha...Men det hjalp ikke på meg, gutten min ble født 2 uker før tremin.Ble satt i gang pga lite vekst og lite fostervann og +++...

Han er fin og raks gutt på 3 år i dag...=o)

Skrevet

hehe...jeg har fortsatt veldig lite i hus... og alle synes jeg er sååå uforberedt. Har to uker til termin og vi har bare bestilt vogn!:)

Fordi vi ikke har plass til egen babyseng på soverommet hadde vi tenkt at babyen skulle sove i vognkurven (eller hva det nå heter) i begynnelsen. Ellers hadde jeg tenkt å kjøpe noen kluter og bodyer (til babyen) og ammeinnlegg og bind (til meg) i morgen, resten tenker jeg å ta litt etterhvert. Synes av og til den blir nesten hysterisk med alt dette kjøpepresset før selve barnet er født. Det er jo fint å forberede seg, men man kan jo ikke være helt trygg før barnet faktisk ER født. Dessuten hører jeg fra alle at man får masse klær og stæsj i barselgaver de første dagene. Og sist men ikke minst, jeg skal jo ligge noen dager på sykehuset og hvis det da blir nødvendig med det ene eller det andre kan jeg få mannen min til å kjøpe det (hvis dere ikke har mann be en venninne om hjelp..)

Dette var bare et lite innlegg fra en som tar disse forberedelsene nokså med ro...for å si at det faktisk er veldig lite man MÅ ha.

Jeg kommer opprinnelig fra Afrika og jeg love dere at der ville man nesten le av disse MÅ HA listene her i Norge...

Det babyen MÅ ha er masse kos og kjærlighet, mat (helst fra puppen..) og hvile...og det greier man med minimum utstyr!

Så lykke til jenter, og ikke la dere bli fullstendig oppslukt av alt utstyret. Nyt de siste dagene med den flotte kroppen og gled dere til det nye livet!!

Skrevet

Helt ening med deg! Jeg venter mitt 2.barn om ca 3 uker. Da vi fikk førstemann arvet vi nesten alt utstyret fra min svigerrinne. til og med barnevognen. vi fikk utrolig mye klær i barselgaver fra fjern og nær, så det var ikke mye man trengte å kjøpe. Vår gutt sov i vugge på vårt rom, men den var litt stor så vi brukte baggen til vogna vår oppi den, føltes sikkert litt mer trygt.

Det er klart at det er hyggelig å bruke tiden fram til fødselen til å handle inn ting til babyen, men husk nå bare at den første tiden vokser barnet veldig fort så det kan hende man ender opp med klær som ikke blir brukt.

Ska jeg gi noen tips så er det å kjøpe et sett med klær i str 50, da man skjelden får dette i gave. er innmari kjekt å ha noe som passer, som ikke er for stort. De ferreste babyer tar smokk de første ukene, så det kan jo også drøye, ikke alle som tar alle typer smokk heller. vi kjøpte ei bæreselle fra babybjørn og det er vel den tingen vi har brukt aller mest, til handling men også når gutten gråt mye og bæring var det eneste som hjalp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...