Gå til innhold

Når dere legger babyen, sovner han/hun selv eller....


Frk.Bibelstripp m/spire

Anbefalte innlegg

må dere være på rommet til han/hun sovner ??

Vi må ligge på siden av henne i vår seng helt til hun sovner, å så må vi løfte henne over i sin egen seng når vi legger oss.

Ser at vi kansje har gjort oss selv en bjørnetjeneste, men hun blir så ilsint når vi legger henne i sin egen seng først .

Hun sovner ALDRI når vi ikke er i rommet...vi prøver hver kveld, men da begynner hun å skrike til vi kommer inn igjen....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Patrick sovner av seg selv. Sitter i sengen vår å gir han flaska,og så legger vi han i sin seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger benjamin ca halv 7. Da legger vi han i sengen, synger so ro lillemann. Kysser han på pannen eller kinnet og sier vi er glad i han. Så går vi ut. Må av og til opp å putte tutten i han, men han sovner av seg selv. Herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagen sovner han fint selv i vogna si, men ikke i senga på kvelden. Så fort vi går ut av rommet begynner han å hylskrike.. Han har fått en dum vane i det siste at han vil holde meg i hånden til han sovner.. Trenger ikke gjøre noe mer enn det, men hadde vært fint om han greier å sovne selv snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niklas legger seg halv 8, legger han bare ned i sengen, nuss på kinnet og god natt. Sovner av seg selv, må av og til inn får å gi smokken. Har bestandig gjort det på denne måten og det fungerer for oss :) Ikke noe pes og det er veldig godt, og ikke minst så får vi litt voksentid for oss selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her "lærte" vi henne å sovne selv når hun var 4 mnd.. Da orket jeg ikke bysse henne i søvn mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet ganske hardt for å få henne til å sovne aleine på kvelden, hele kveldsopplegget var vel innkjørt da hun var halvannen måned. Dette er eneste gangen på døgnet at hun klarer å sovne av seg selv.

 

Skjønner du ikke er særlig for "skrikekuren"(det er ikke jeg heller, i hvert fall ikke i sin strengeste form), men har du lyst på råd fra de som forstår seg på dette og orker å lese litt, anbefaler jeg Elizabeth Panthley og på norsk har Nina Misvær skrevet ei bok som heter "Sove hele natten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sovner av seg selv etter 5-15 min, men gir henne melken inne på rommet hennes. I stuen vil hun ikke drikke den, helt merkelig!

På dagtid er hun litt vanskeligere hvis hun ikke er veldig trøtt. Da må hun bysses eller i vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lille er så opp og ned. har tullet med det siden han ble ganske syk. er bra igjen nå. han sutrer veldig. kan jeg la han ligge å sutre litt. trenger råd og tips til dette. noen som har det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas sovner av seg selv, både i vogna på dagen og i senga si på kvelden. Deilig!!

Hadde en liten periode for noen mnd siden der vi måtte trille på dagen for at han skulle sovne, men det gikk fort over.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!

Her var det nesten bare meg å tæssejenta som må være der til dem sovner ?

Takk for råd om bok hoppetussa, kansje ikke så dumt å lese litt, for begynner å bli ganske slitsomt !

Det er akkurat det samme om dagen her... hun sovner aldri helt alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg at blir slitsomt. Er glad vi har fått til dette på kvelden, selv om det er helt håpløst på dagtid... Gode råd kan du få av helsesøster også. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen andre enn min som trenger puppen for å sovne?

Det er tydelig mest for kosen sin del, for etter noen minutter slipper han brystet og sover videre.

Kanskje litt bortskjemt men....

Er ikke klar for noen skrikekur ennå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du ikke synes det er et problem, er det vel ingenting å bry seg om? Det er jo koselig for både mor og barn, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sovnet han selv fra han var ca 4 mnd til for ca en mnd siden. Da begynte han å reise seg opp i stående stilling, noe han synes er utrolig morsomt å gjøre i sengen - uansett hvor trøtt han er! Noen ganger står han i sengen med øynene igjen og uler til vi kommer inn. Nå er metoden å holde ham fast til han sovner og det er veldig slitsomt - kan ta opp til 15 20 minutter og han jobber alt han har for å reise seg opp. Regner med at han ikke synes det er så spennende og reise seg snart og klarer å finne roen selv... :) *Håpe håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu frøkna mi, ska sitte på fanget mitt til hu sovner....må ha sutten og kosekluten sin, og så ska hu sitte og kose på fanget mitt te hu sovner..og når hu har sovna, kan jeg legge hu i senga...hvis hun blir lagt i våken tilstand i senga, ska hu opp med en gang og ska leke...n ska prøve og avvenne henne med dette etterhvert...ta dt gradvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første 4-5 mnd ammet jeg henne i sengen vår, og bar henne over til sengen sin når hun var sovnet. Da hun endelig tok smokken kunne vi legge henne ned i sengen og synge for henne til hun sovnet...men vi kunne ikke gå ut før hun var sovnet. I de siste par ukene har vi kunnet gått ut før hun har sovnet, da har hun lekt litt med bamsen sin eller bablet litt med seg selv

 

Smokken er vår beste venn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde må ammes i søvn fortsatt. Tar ikke smokk. Men jeg synes det er koselig ennå jeg så da er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora har funnet søvnen selv lenge, men har tullet litt mer i det siste når hun blir lagt. Turner litt i sengen før hun blir trett nok til å sovne. Men de fleste dagene sovner hun pent og rolig, om smokken er i munnen,

 

Jeg rusler litt rundt på utsiden av rommet med klesvask eller rydding, bråker litt men ikke mye, slik at hun hører at jeg er i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mina finner søvnen selv, og har gjort det en stund. I det siste har hun imidlertid funnet ut at det er veldig gøy å turne rundt i sengen, så det hender det kan ta opp mot 20 min før hun sovner fra jeg legger henne. Men gråter ikke eller noe sånt, bare leker. Jeg ammet henne i søvn til hun var ca 5 mnd, da hadde hun plutselig ikke tid til å spise pupp på kvelden lenger, og jeg la henne ned våken i sengen. Gikk overraskende bra. En og annen sjelden gang er hun litt sutrete før hun sovner, og da vil hun at jeg skal stå ved siden av sengen hennes til hun sovner, og da gjør jeg det selvsagt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til 20 minutter?

Oisann... her går det opp til to timer....

har blitt en vanvittig prosess dette her etterhvert, men snakka med helsesøster idag å fikk litt råd så nå får vi starte neste hardt mot hardt (bare hun skal IKKE gråte seg i søvn) ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evlirina

 

Vi satte også hardt mot hardt en liten periode. Ikke fordi hun ikke sovnet om kvelden, men fordi hun våknet opp ca "100" ganger fra hun la seg og frem til vi la oss kl 23, og jeg måtte frem med puppen hver gang. Hun tok ikke smokk da, det gjør hun heldigvis nå. Første kvelden vi var litt strenge gråt hun litt til og fra i ca 35 minutter, før hun roet seg helt ned og sovnet. Vi satt ved siden av henne hele tiden og sang og strøk på henne (Eller strøk og strøk, hun var meget sint og nesten kastet hendene våre unna når vi prøvde å gjøre det). Andre kvelden tok det 20 minutter før hun sovnet, tredje kvelden hørte vi at hun våknet, men hun gråt ikke og det tok ca 15 minutter så sov hun. Etter det har hun så og si ikke våknet etter at hun har lagt seg før hun våkner for mat mellom 24 og 01. Jeg syntes det var veldig tøft å høre henne gråte, men jeg angrer ikke på at vi gjennomførte det, alt gikk mye bedre for oss alle etterpå. Nå gråt heldigvis ikke hun mer enn ca 30 minutter, og ikke hele tiden i et strekk, hadde hun grått i timesvis hadde jeg nok ikke greid å gjennomføre det...... jeg hater å se snuppa gråte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar !

Jeg tror nok vi skal prøve den måten nå, for det er jo virkelig ikke som vi lar henne ligge å gråte alene.

Har liksom alltid sett for meg at "gråtemetoden" er å la dem gråte seg i søvn å det er jo helt uaktuelt, selfølgelig !

Nei vi får prøve å bare gå ut å inn tusen ganger et par kvelder istedet for å legge oss ned med henne, å heller som du sier sette oss ved senga å kose å synge istedet for puppen...

 

Håper dette virker for oss også, å kansje, kansje vil hun snart begynne å sove rundt?

jeg trenger snart mer en 3 timers sammenhengende søvn !

Krysser fingrene for Elvira :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi sovner selv og det er best jeg går ut av rommet.. ellers vil ho bare opp og begynner og skrike til jeg tar ho opp...

hvis jeg går ut av rommet så tar ho tommelen og sovner ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...