mumsi tobarnsmor Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Kor lenge har eg behov for ei barnevogn? Eg har ei Simo Kombi, men etter ein tur til Thailand i 3 veker blei snuppa mi på 7 mnd vandt til å sitte framover i trille (maclaren), men trille er jo litt for kaldt no og ikkje så praktisk å trille på langtur med. Har prøvd å snu Simoen, men føler at eg ikkje ser noko særlig over kallesja for den er jo så høg og stor. Har lyst å kjøpe meg ein trehjuling (bur midt i byen og går ofte på butikkar), men veit ikkje om det er berre tull. Derfor lurer eg på kor lenge eg vil får bruk for barnevogn. Vurderer Easy Walker, TFK og BabyTravel.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Når du skal bruke simo kombi som bare sportsvogn, må du senke innsatsen slik at tyngdepunktet blir lavere. Står sikkert i bruksanvisninga hvordan det gjøres. Og da får du full oversikt framover.
Snubi Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Jeg har akkurat solgt min Emmaljunga Duo Edge, som jeg har brukt fra fødsel og frem til nå som han er 2 år og 7 mnd. Bagen ble brukt helt frem til 8 mnd da den har egen innebygget ryggstøtte så babyen kan sitte opp når den er stor nok til det. På sportsdelen kan styret vippes begge veier slik at man kan velge om barnet skal sitte med eller mot kjøreretningen. Har vært en helt super vogn, og jeg har ikke hatt noe å klage på. Nå har jeg altså solgt den siden sønnen min ikke sover på dagtid lenger og derfor kun trenger en enkelt trille.
LegallyBlond Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Det har absolutt noe for seg med trehjuling, iallefall om du går mye på butikker. Det er helt fantastisk å trille en sånn vogn når man har vært vant til en stor kombivogn...Så mye greiere å håndtere, og etter min mening er sittedelen mye bedre på mange av trehjulingene også. Mange bruker vogn til barnet er rundt 3 år, selv om de etterhvert kan gå mye selv er det mange situasjoner hvor det er praktisk med vogn, både for å holde kontroll på dem og for å hvile innimellom. Har hatt OTH selv, og var superfornøyd med den. Den har veldig lang rygg, så den kan brukes lenge. Tror det samme gjelder TFK, og den har i tillegg full liggestilling og regulerbart fotbrett. Av de tre vognene du vurderer ville jeg anbefale den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå