Gå til innhold

Innesko/*tøffler til barnehagestart

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa begynner i barnehagen etter påske og pga. bransikkerheten trenger hu noe å ha på føttene inne i barnehagen.

hadde trengt å bruke slike turnsokker som er sklisikkre men jeg syne hun blir veldig klam på føttene i de.

Lønner det seg å kjøpe sandaler som også kan brukes ute til sommeren elelr tøfler?

Hva gjør dere som også har barn som blir klamme på føttene???????

Skrevet

Personlig synes jeg det er noe tull å bruke innesko bare fordi det er brannøvelse/ eventuelt at det kan bli brann. Det gjør vel ikke noe å bli våt på beina en sjelden gang? Fysioterapeuter anbefaler at barn går uten sko mest mulig. Men må man, så må man. Da ville jeg absolutt gått for sandaler. De dummeste inneskoene jeg ser er de små skinnmokkasin-tøflene som er så populære nå. De blir utrolig glatte under når de blir litt slitt. Så hold deg unna de!

Skrevet

Martin bruker de skinnmokkasninene og jeg synes de er helt topp pluss at de ikke "skader" foten. Da kan man heller bytte de ut litt oftere.

Av erfaring pleier barna å ta av seg tøfler/sko osv etter en liten time, så det er i grunn ganske bortkastet.

Skrevet

Robeez-tøfler (eller liknende) er helt supre! 100% skinn, myke, gode, kan brukes ute om nødvendig..! Ellers er jeg superfan av Crocs :-) Har et par til lillegutten min som han har i barnehagen, og han elsker dem! Kan brukes ute og inne, er utrolig gode for føttene, blir aldri klamme og er enkle å ta på for barnet :-)

Alternativet er jo sandaler da, men de skal jo ikke gå i de samme skoene inne og ute, litt av poenget er jo at det ikke skal bli skittent inne også :-)

Skrevet

Dersom et oppstår brann og man må ut er det et must med tøfler/sandaler! Man kan ikke utelukke at det kan skje. I noen barnehager er det også gulvkaldt. Hører flere snakke varmt om Crocs, eller så funker et helt vanlig tøffel par bra også :) Skofus sine er fine.

Skrevet

Jeg har Robeez, de har ikke blitt glatte under. Tassen er alltid god og varm på føttene, og de puster siden det er skinn. Nå skal han snart starte i barnehage og jeg kommer til å la han bruke de der - og investerer nok i et par til.

Skrevet

Jeg har en svigermor som er fysioterapeut og hun anbefalte på det sterkeste at vi kjøpte en skikkelig sandal, helst med helkappe.(vår gutt er 2) Vi har kjøpt ecco sine og er superfornøyd med de. Nå skal det sies at barna i barnehagen også bruker inneskoene når de har "gym", slik at for oss var det viktig av flere grunner å ha noe annet enn tøfler.

Skrevet

Snuppa mi syns det er vanskelig å gå med sko, så hun har skinntøfler, ikke Robeez, men tilsvarende. De er velbrukt, men ikke antydning til glatte.

Skrevet

Nå er det vel ikke bare pga av brann og brannøvelse at barna skal ha noe på føttene. det er jo livsfarlig å springe inne på glatte gulv bare i strømpene. Og spesielt om det er litt glatt på gulvet.

Hadde ville hatt robeeze tøfler til barnet mitt, de er helt supre!!!

De blir ikke klamme eller noe.

Og de kan barnet faktisk springe ut med om brannalarmen skulle gå.

Skrevet

Jeg bruker crocs og noen i ull med ullsåle...begge er veldig gode for han, og ullsålen er myk og naturlig og ikke like hemmende som andre sandaler/sko. Alikevell så lar jeg han stort sett gå uten...brannøvelse må man ha to ganger i året, og det er ikke det som skal avgjøre...

Skrevet

Definitivt Bobux tøfler. De er superfine og du får ileggsåler i lammeskinn som er mye og gode.

Mine barn bruker de og er aldri klam på bena med de tøflene!

De selger de fraktfritt på www.smaafotter.no

Skrevet

Vi har sandaler som innesko i barnehagen, men det er sjelden ahn bruker de. Sandaler er fint som innesko både sommer som vinter, og føttene får puste. Men det beste, mener jeg, er å gå i bare sokkene :) Men det kommer jo litt ann på barnehagen, om gulvene er kalde.

Skrevet

takk for gode svar alle sammen.

har bestemt meg for å kljøpe sandaler HVIS jeg får tak i med tette helkapper. ettersom hun kun er 14. mnd. vil jeg ha det da de er mest stødige.

Til høsten får vi prøve å finne tøffler i ull til henne.

Har vært inne og sett på Crocs men på innternett siden deres ser det ut som det kun er noe som likner tresko fasong med rem bak. og de er jo ikke særlig bra for de minste å gå med.

Finnes det andre typer enn det innternett siden viste?

PS. til meg selv så de kjemepdeilige ut å bruke på sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...