madamene Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Har et passe dumt sprsm. Hva er et tungt løft?
velsignet med to Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Jeg leste på en dansk side for en stund siden at det anbefales ikke at man løfter over 12 kg. Men jeg tror man må se det litt an selv, ikke overanstrenge seg og stoppe før det blir ubehagelig.
Sofiamamma Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Har hørt at man kan løfte, men ikke dersom det er så tungt at man ikke får puste. (noe med rygg/bekken å gjøre..)
tiare Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Hei! jeg lurte på det samme selv fordi jeg driver og flytter. min venninne som vet det meste om det meste sa at det man kan bære max var like mye som en 10liters-bøtte m vann. altså må nok noen andre ta sofan..
prøvekluten+3små Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 ..og jeg fikk høre at man skal leve som normalt:o) tror nok tunge løft over tid er det som kan være et problem...si at du f.eks jobber med å lesse melkekasser i ei bil..da blir det konstant..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 Poenget med å ikke løfte tungt tidlig i svangerskapet er at du kan risikere å stoppe blodtilførselen til embryo et øyeblikk fordi du spenner bukmusklene når du løfter. Det kan være farlig for barnet. Det kjenner du litt på selv om du må ta i eller om du løfter lett. Men ikke ta sjanser!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 Hei. Bruk litt fornuft. Jeg har en gutt på tre år i tillegg til at jeg er gravid, men jeg kan jo ikke la være å løfte han selv om han er 14 kg.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå