Gå til innhold

Hvilket kjønn ble gjettet og hva får dere i følge Ul.....? Ev navn...

Anbefalte innlegg

Jeg var på UL fredag 9 mars. Jeg gjettet jente (ønsketenkning) men får en gutt!

Da stemte magefølelsen, kinesisk fødselskart og pendel...

Jeg vet ikke hva jeg skal kalle han. Jeg har satt i gang venner og familie for navn-forslag. Den som kommer opp med navnet jeg skal bruke får en gave.

Fortsetter under...

Hei. Jeg hadde veldig "gutte-følelse", men alle kinesiske kart osv. sa jente. Svangerskapet er også til nå veldig likt det jeg hadde med min datter. Så jeg begynnte å tenke at det da kanskje heller ver en jente. Men det viste seg på Ul at det er en gutt! Så jeg tror nå, etter 2 erfaringer, at magefølelsen er mest til å stole på ;0)

Jeg hadde hele tiden magefølelse på gutt, uten at jeg aner hvorfor, og det samme sa det kinesiske fødselskartet. Og her er det gutt i magen, UL viste det helt tydelig. Nå er vi også på navneleit, ikke så lett.

Følelsen helte mest mot jente men jeg var ikke helt sikker men det viste seg å stemme på Ul på fredag alikevel. Hadde veldig sterk følelse for jente sist og det stemte også:-)

Har ikke bestemt oss men vi liker Vilma veldig godt.

Første ukene tenkte jeg jente rett og slett fordi det var mest naturlig for meg tror jeg, men fort kom guttefølelsen og før UL var jeg ikke i tvil om at det var en gutt der inne. Det var en blanding av magefølelsene og myter som stemte.

27.februar fikk vi se lille Trym der inne, og det var selvsagt stort:) Syns det var artig at magefølelsen stemte jeg - har tro på at man ubevisst eller bevisst kan føle kjønnet. Stemte ihvertfall denne gangen:)

Annonse

Trodde det var jente jeg! Har hatt alle "jentesymptomene" og følelsen .. men på UL så det veldig ut som at det er en liten gutt som ligger der! Gyn ville ha meg tilbake i slutten av mars igjen for å sjekke termin og alt en gang til så da får vi se om det er tydeligere neste gang! Kaaaaaaaan jo hende han tok feil...?

Jeg hadde en følelse av at det kom til å bli en gutt helt i begynnelsen.

Men ut ifra det kinesiskekartet skulle det bli jente.

Og i familien er vi mange jenter. Så begynte å tro at det var ei lita tulle inne i magen.

Prøvde pendelen (ring i hårstrå) og den viste gutt.

Var på UL i dag og kunne klart og tydelig se at vi skal ha en frisk og aktiv liten gutt! : )

Har ikke tenkt så mye på navn ennå, men har ca 22 uker til på oss for å finne et... : )

Jeg synes det er vanskelig å vite hva som er magefølelse og hva som er "ønske følelse" om dere skjønner? :) Trodde mest på jente før UL, men babyen turnet sånn at jm ikke kunne se om det var gutt eller jente. Jeg har bare "gutte-kjerringråd-symptomer". Blir spennende å se til sommeren!

Jeg var på UL igår og vi venter ei lita jente :) Termin ble flyttet 3 dager frem fra 10 til 07 aug. jeg hadde på magefølelsen at det ble gutt, kinsesiske kartet sa gutt og pendler over magen sa gutt... jeg er bare overlykkelig for at ungen ser frisk ut jeg. Så vi får ei lita Thea :)

Var selvfølgelig og handlet MASSE rosa babytøy i går...beholder lappen på en stund til da :) hehe

Annonse

Mage-følelsen min sier at det blir gutt, men jeg håper litt at det blir jente.... Men egentlig spiller det ingen rolle så lenge barnet er friskt!! Skal på UL på torsdag, så da får vi vel se......!

Hei!

Vi var på ultralyd igår og har hatt magefølelse på gutt hele tiden.

Og det var det! Han lå å "vinka" så fint og var aktiv og fikk se tisseladden og alle greier. Fikk tom se at han får min nese og hakeparti til far, utrolige greier. Og han så ut til å være frisk og rask, noe som gjorde at jeg puster lettere om dagen:)

Vi har snakket om Emil, men vi får se, kan være vi kommer over et annet navn...

Lykketil på navn jakten!

Hilsen

Hei, ultralyd i dag!!

Jeg tippa gutt , mye fordi jeg ikke var dårlig.

Men etter 12 uker var jeg ikke så sikker lenger... hadde liksom ingen følelse på det ene eller det andre.

Har alltid trodd at jeg får jente før... men det kan ha vært ønsketenkninger fra jeg var liten og lekte med dukker, he,he...

Mange tippa gutt i begynnelsen, kjæresten var overbevist og kjøpte blå ting når har var i USA på jobbtur.

Men etterhvert ble det flere som tippa jente.. sa de så det på magen, nesen, utstrålingen .... og faren til kjæresten tok ring i tråd og konsa, og sa: jente.

På Ultralyden i dag sa hun at det var vanskelig å se. Knøttet kryssa beina hele tiden. Men til slutt sa hun at hun trodde det ble en jente, men ikke var sikker.... så det blir nok en UL til om ikke lenge...

Vi var nesten sikker på at det ble jente... hehe:) så vi fikk en overraskelse når vi så at det var en sønn vi ventet..:)

Vanskelig å finne fine guttenavn syns jeg! men, det skal nok ordne seg:)

Vi gleder oss!!!

Har ikke vært på ul enda, men skal snart... har sterk guttefølelse. Håper litt på gutt så vet ikke helt om det er ønsketenkning eller hva det er....

Navn i såfall blir Aiden eller Imre...

Både kjæresten min og jeg hadde en følelse på gutt. Kinesiske kartet sa jente. På UL viste det seg at magefølelsen hadde rett, vi skal ha en liten gutt.

Det står at det kinesiske kartet har rett i 90 % av tilfellene eller noe sånt, men jeg har sjekka alle i familien, og INGEN stemmer... Så jeg tror ikke på det kartet i det hele tatt... :)

Kristin

Jeg hadde litt jentefølelse, og får jente og gutt.

UL viste tvillinger, som jeg ikke hadde noen anelse om!

Kinesisk fødselskart på bim og babyverden viste gutt på den ene og jente på den andre, og begge fikk jammen meg rett =)

De fleste blant familie og venner har gjettet jente på meg, men noen har også gjettet gutt, så alle får rett - hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...