Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Jeg har forstoppelse å har hatt det leeeeeenge er 37 uker. Har prøvd ALT fra lactulose til svisker uten hell.. Nå har jeg skaffet meg lakserolje.. Er det slik at en går i fødsel uansett eller er det kun hvis man er moden og babyen alikevel er klar. .vet at lakserolje har starta rier hos flere.. men de har vel vært ved termin eller over ikke sant?? Noen erfaringer på området?
amilde 11.06 Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 For å være på den trygge siden så hadde jeg heller kjøpt sånn miniklyster som de har på apoteket. Tror det heter miniklyx.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2007 #3 Skrevet 31. mars 2007 Hei! Tror bebisen kommer når den er klar med eller uten lakserolje..prøvde det 2ganger jeg men funka dårlig,satt på do i timesvis.Gikk 13 dager over termin.
mo-so Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 Jeg tar jern, Duroferon, og blir også veldig obstipert av de. Har derfor tatt Laxoberaldråper jevnlig (6 dråper) når det har vært helt stopp noen dager. Det er reseptfritt, og funker bra på meg hvertfall. (Men vær forsiktig, kanskje det kan sette i gang noe for deg, vet ikke...) 36 uke, vært på kontr idag, hodet festet, og alt klart
persilla med en prins Skrevet 4. april 2007 #5 Skrevet 4. april 2007 Dette sier gynokologen: Ja, jeg tror det har en viss effekt, men kun hvis man ellers er helt "fødeklar", fysisk sett. Men som alltid ellers, noe virker for noen og ikke for andre. Det er vanlig å gi klyster på noen fødeavdelinger når moren er i latensfasen. Men hadde hvert forsiktig ,fordi vi reagerer forskjellig og enkelte kan få styrt fødsel.
Veslejenta-klar*for*nr*2 Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 Jeg gikk på overtid og var sååå lei hadde prøvd ALT! Selv om jeg egentlig visste at babyen ikke skulle komme før den var klar uansett.. dem kommer når dem vil Men jeg prøvde lakserolje som et siste forsøk, ingenting annet skjedde bortsett fra at jeg bodde på do i et halvt døgn! loool Så jeg anbefaler ikke lakserolje for dem som er lei av graviditeten, men hjelper nok mot forstoppelse (vertfall om en drikker ei halv flaske som jeg gjorde )
Gjest Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 Tidligere var det et stoff i lakserolja som fremkalte fødsel, men dette er tatt vekk nettopp pga at mange brukte det som "fødemiddel" selv om babyen ikke var klar. Nå kan det hende det virker som "fødemiddel" dersom babyen er moden for å utflytting, men dersom babyen har behov for å bo på hybelen en stund til så gjør den nok det. Men, som sagt over her, kan det føre til styrtfødsel hos noen. Så sant babyen er klar.
tusseliten Skrevet 22. april 2007 #8 Skrevet 22. april 2007 Jeg har ikke brukt lakser olje, men har hatt forstoppelse med alle 3. Fikk klux på sykehuset med di 2 første. Denne gang har eg gått til akupunktur. Treng 25-30 min og kjøre fra ho og hjem. Klarer knapt i nå do skåla hjemme etter eit besøk hos henne. Så det er virkeligt vært å prøve! Ho setter også modning, eller starter fødsel dersom alt er klart.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #9 Skrevet 23. april 2007 Det er sammentrekningene i tarmen pga lakserolja som gjør at livmoren begynner å trekke seg sammen. Ingen annen grunn! Jeg drakk også en halv flaske, uten å få så mye som en kynner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå