Gå til innhold

Skal på 1.ganskontroll i uke 10 og lurer på om vanlige allmenn leger sjekker hjertelyden da? Når evnt får man sjkket hjertelyd for 1. gang?


nikoline, prinsen og prinsessa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

husker ikke hlet når jeg fikk høre hjerte lyd.. var hos jordmoren i uke 12-14 mener jeg å huske.. men fastlegen min hadde ikke noe med forrige svangerskap og gjøre.. gikk til jordmor på helsestasjonen.. sikkert forskjellig fra sted til sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første kontroll i uke 8, og da sa legen min at når jeg kommer til han i uke 12 burde vi kunne høre fosterlyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

titter inn fra 2 tri jeg.....

det er ikke vanlig at man klarer og høre hjertelyd så tidlig.....jeg fikk høre min lilles hjertelyd da jeg var hos jordmor i uke 14. Vet om mange som har blitt kjempestresset og bekymret fordi de ikke har greid og finne hjertelyden.

Det er helt normalt og ikke finne den helt frem til uke 16.......

veldig mange leger vil ikke prøve engang for og ikke skape unødvendig bekymring hos mor......

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen på fredag, da var jeg 11+6, men kunne ikke høre hjertelyd.. Legen sa det var veldig tidlig, og kun veldig sjelden hørte man hjertelyd da.. Skal dit igjen om to uker, så kanskje jeg er heldig da, det hadde vært gøy..

 

Nå har jeg forresten akkurat begynt på andre trimester, jippi ja, litt fornøyd med det:-)

 

Lykke til alle sammen, og ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...