Gå til innhold

Jeg var visst gravid med tvillinger..

Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

den ene bodde i livmora, og den andre i egglederen.. For 2 uker siden aborterte jeg.. Nå på torsdag ble jeg innlagt med sterke magesmerter og ble fredag operert for XU. Embryoet hadde slått seg ned helt ytterst i egglederen min, inntil eggstokken(egglageret).. Ble kikkhullsoperasjon.

Ble veldig sjokkert.. 25 ÅR OG STERIL var tanken som gikk gjennom hodet mitt.. men de har bare fjernet lederen, samt har jeg 1 frisk eggstokk igjen.. Men huff så skummelt.

Det var ikke dette jeg så for meg da testen lyste GRAVID mot meg for en tid tilbake..

Fortsetter under...

Kjære deg

Huff, det må ha vært helt forferdelig. Men når en fjernere lederen, kan en fremdeles bli gravid i den da? Eller er det bare den andre egglederen en kan bli gravid i? Altså bare annenhver syklus eller noe sånnt?

Håper du blir raskt gravid igjen og at spiren klorer seg fast i livmoren neste gang!

lykke til

Hele egglederen på vesntre side er fjernet, så den kan jeg ikek bli gravid i eller med lenger. Den høyre kommer mest sannsynlig til å overta produksjonen for den andre, slik at jeg fortsatt kan bli gravid hver mnd.. Leste ett sted en gang at sannsynligheten bare nedsettes med 30% når den ene er fjernet.

Og skal jeg bli gravid igjen så får jeg UL allerede i uke 5 for å være sikre på at det ikke skjer igjen..

Huff... Opplevd det samme vi da. Hadde en SA ved 5+2, HCG sank, men fire uker etterpå var den steget betraktelig.. Og jeg hadde et embryo i egglederen. Slapp operasjon da.

Håper det går bra med deg. Ta tida til hjelp og snakk med mannen, venner og familie. Etterhvert kan du legge det bak deg og prøve videre. For min del er nå det verste frykten for at det skal skje igjen.

Jeg står midt oppe i dette nå, etter 7 ukers svangerskap skaffet jeg meg UL for å sjekke at alt var OK for noen dager siden. Syntes det var rart at jeg ikke hadde symptomer... Men legen fant ikke fosteret, mente det hadde sluttet å vokse tidlig. Nå viser det seg at HCG har steget noe, så de tror at det kan være XU. Men jeg har verken smerter eller blødninger, og skal til ny undersøkelse i morgen.

Kommer til å være livredd for at dette skal skje igjen, er det virkelig slik at man da har krav på tidlig UL? Jeg er 40 og klokken tikker...

Huff så forferdelig for alle, men godt for meg å høre at vi faktisk er en del flere.

Jeg ble operert igår for EXU i ve eggleder, de fjernet hele.

Trodde jeg spontanaborterte for 1 mnd siden, men hCG fortsatte å stige. På UL 2 uker etter så de ingenting, men på kontroll igår fant de graviditeten og jeg ble operert samme dag.

Kom nettopp hjem og sitter her og depper over redusert fertilitet...

Jeg ble i allefall informert om at UL i uke 6 var sterkt å anbefale ved neste graviditet, fordi riskoen for en ny EXU har økt til 10% selv om egglederen er fjernet.

Annonse

Hei.

Du er ikke alene om å oppleve dette. Jeg fikk akutte magesmerter og kaldsvetting lørdag formiddag og ble sendt i ambulanse og operert for xu. De måtte også ta den ene egglederen min, men fikk forklart at jeg fortsatt har mulighet å bli gravid på egenhånd. Sykehuset sa også at hvis jeg ble gravid igjen så skulle jeg få oppfølging av dem. Det får sikkert du også.

Jeg ble operert på samme måte som deg, 4 plasterlapper på magen nå. Jeg hadde blødd kraftig innvendig og fikk 2 liter blodoverføring. Jeg er fortsatt veldig slapp og har hatt mye smerter etterpå. hvordan er det med deg?

Hei igjen, jeg så ikke innlegget ditt før nå! Jeg har også 4 plasterlapper på magen, og har vondt for å reise meg opp, gå og sitte rett. Når jeg ligger stille er det helt ok, og jeg er bare litt slapp. Men hos meg var det egentlig ikke akutt, jeg hadde verken smerter eller blødninger. Det var jo egentlig tilfeldig at det ble oppdaget, og de mente at egglederen ville ha sprukket hvis jeg hadde gått slik et par dager til.

Alt i alt så er jeg jo ok, men det er jo også veldig sårt at det ikke ble noe barn av dette. Og ikke minst vet jeg at jeg kommer til å være veldig redd neste gang. Frykten for ny XU, SA, MA, skrekken for å få vite at noe er galt med barnet...

Da er jeg endelig kommet hjem IGJEN!

Ble komplikasjoner. Betennelse. Havnet inn på GYN søndag 11.03 med plutselig feber opp i 41. Ny operasjon. Og med 2 narkoser etter hverandre på under 3 døgn, fikk jeg lungebetennelse på toppen av det hele. Ble nok for mye av det gode for kroppen.

Nå føler jeg at dette har strekt ut i langdrag. Ser frem til å fjerne stingene om 1 uke, og føle meg som meg selv igjen. Heldigvis feridg å blø også nå. Spent på når neste mens dukker opp nå som jeg har bare 1 eggleder.. Spent på hvor ofte den kommer også.. bli rart dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...