Frk. Vable Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Er det svangerskapskløe?? Og er det noe man burde sjekke opp med lege?` Har lest at det i skjeldne tilfeller kan gå ut over leveren eller noe sånt.. Begynte igår, klør ikke hele tiden, men hvis jeg begynner å klø eller kommer borti, så klør det helt jævli... mest på hendene.
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 hei... du bør absolutt si ifra til lege/jordmor ja! da får du tatt blodprøver av lever å galle verdier så får du vite om du har svangerskapskløe.. jeg tok mine siste blodprøver på onsdag, hvis ikke de er fine så blir jeg satt igang snart om jeg ikke føder. http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5641061.html
Mamma&LilleKrølle Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Du har ikke mye vann i kroppen da? Det kan føre til kløe, spesiellt inni hender og under føtter.. Jeg får det inni hendene om jeg er ute og går tur, hovner da opp inni hendene, gjort det leeenge også før jeg ble gravid, og da klødde det. Eller om jeg står lenge ved badekaret og vasker håret, hovner da opp, og da får jeg skikkelig kløe under føttene etterpå...
solegget sprekker til påske Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 all sånn kløe skal undersøkes sier min jordmor
Frk. Vable Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2007 Har ikke mye vann i kroppen, nei. Så tror nok det er best å sjekke det, ja. Skal til lege på onsdag, det er vel kanskje tidsnok?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Jeg tror faktisk jeg ville tatt en kjapp telefon til legen imorgen, jeg...(kanskje de på føden kan gi deg et svar på hva du bør gjøre...) Jeg fikk beskjed om å ta kontakt med en gang om jeg skulle få kløe som du har nå... Bedre å ringe èn gang for mye...
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 jeg fikk også beskjed om og ringe med engang jeg fikk sånn kløe som du har nå.. ringte etter det hadde gått to dager og fikk beskjed om å komme til jordmor med engang... venta to dager for å se om det fikk over, men det gjorde det ikke...
Frk. Vable Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. mars 2007 Ringte nettopp til KK og fikk snakke med en jordmor på Storken. Hun småflirte litt å sa at det var nok ingenting å bekymre seg over. Jeg sa jeg klødde i hendene og føttene, og da sa hun at jeg fint kunne vente til onsdag med å snakke med legen. Men lurer meg på om jeg ikke skal ringe til JM jeg går på kontroll hos imorgen, henne kjenner jeg jo, så kanskje hun kan gi meg et mer betryggende og utfyllende svar... Er jo skremmende artikler jeg leser om dette her, at babyen kan dø osv...
April beibi<3 Skrevet 11. mars 2007 #9 Skrevet 11. mars 2007 jeg har også fått grusom kløe, skal ikke til legen før om 14daga så jeg vurdere å ringe legen å få tatt noen prøver. Det er ikke noe godt å gå med,sikkelig plagsomt er det.
Mane76 Skrevet 11. mars 2007 #10 Skrevet 11. mars 2007 Min jordmor sa at hvis jeg fikk det, så måtte jeg gi beskjes, fordi at da vil de ta leverprøve. De ser litt mer alvorlig på det nå enn før...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå