Gå til innhold

hva gjør jeg nå????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

fannt ut i dag at jeg var gravid, men hva gjør jeg nå? legger meg på sofan og vente på kvalmen?:)

skal jeg ringe legen i morgen eller venter jeg?

når man ringer ned til legekontoret kommer man til resepsjonen, skal jeg da bare be om å få prate med legen min eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Du trenger ikke å gjøre noen ting. Kos deg og nyt graviditeten. Rundt uke 7 (om tre uker) kan du ringe legen din. Da sier du til legesekretæren at du er gravid og ønsker en svangerskapskontroll. Mest sannsynlig får du time ca i uke 12.

Du trenger ikke ligge på sofaen. Nyt heller overskuddet mens du har det, det kan godt hende at det blir borte for en stund etter noen dager eller uker... Du kan gjøre det meste som før, det er bare noen ganske fåå forholdsregler i forhold til rå mat og selvfølgelig alkohol. Gratulerer og velkommen hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne med å ringe og få deg en legetime kanskje? I stadenfor å legge seg på sofaen å vente på kvalmen kan du jo prøve å leve mest mulig normalt? Jeg måtte til legen dagen etter at jeg fant ut at jeg ble gravid pga store magesmerter, men er du i god form kan du kanskje vente noen uker før du får deg legetime? Opptil hva du selv føler det. Bestill når du føler det er behov for det - men kanskje helst innen de 12 første ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse :-) Er jo skrevet masse over her, jeg ringte legen etter en ukes tid og fikk time 3 uker senere, altså er jeg uke 8 når jeg skal dit, litt forskjellig når legene tar deg inn til første kontroll.

 

Bare kos deg i mellomtiden, unngå rå fisk og rått kjøtt, vær forsiktig med røkt laks/spekemat, spis det i så fall ferskt. Husk å ta folat og Omega 3, alt annet av vitaminer og jern kan du vente med til du har vært hos lege hvis du har et ellers normalt kosthold. Les på nettet eller kjøp deg en god bok om svangerskapet hvis du lurer på noe. Ellers lev som vanlig, tren og gjør som du pleier :o)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...