Gå til innhold

Syklus, mensen og alt det der etter abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå fire uker siden vi valgte å avbryte svangerskapet i uke 20 pga alvorlig sykt foster som ble oppdaget på UL.

Jeg har sluttet å blø for litt over en uke siden.

Og vi har hatt samleie igjen. Det jeg lurer på er når mensen kommer og om eggløsning kommer først?

Vi har lyst til å prøve så fort det lar seg gjøre, men vet ikke hvor lang tid kroppen bruker etter en "fødsel".

Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Mistet mitt barn i uke 11. Etter at jeg var ferdig å blø, tok det 4 uker før jeg fikk mens igjen. Tror syklus er helt normal nå!

Vil bare prøve på igjen.

Lykke til du også!

Skrevet

Men er eggløsning før mensen kommer?

Eller kan man ikke bli gravid før man har fått en mens..?

Skrevet

Eggløsningen komer for så vidt både før og etter mens. tror ca 14 dg før mens og 11-16 dg etter mens. Selvsagt vil det være variasjoner etter lengden på syklus etc. ta utg.p i lengden du hadde fra før. På babyverden kan du legge inn eggløsningskalkulator. Det her jeg gjort, for jeg har blitt litt for optatt av å bli ravid igjen. Hadde MA i januar.

Det går an å bl gravid før mensen komer tilbake etter MA/SA.

Jeg har også hatt mange spm, og ikke alle er besvart, men jeg håper, håper, håper.... også for din del og for andre i tilsvarende situasjon...

Skrevet

Jeg hadde en spontanabort i oktober. Fikk mensen igjen etter litt over 4 uker, dvs. nesten normalt for meg, dvs. at jeg hadde sannsynligvis en eggløsning ca. 2 uker etter aborten. Men fikk først beskjed fra gyn. at det kunne ta opp mot 6 uker før jeg fikk mensen igjen. Dvs. at eggløsning ville vært ca. 4 uker etter abort. Jeg aborterte i uke 8, så det er nok litt mer graviditetshormoner som skal ut av kroppen din. Men du får en eggløsning ca. 2 uker før du får mensen igjen. jeg merket at jeg fikk tilbake sexlysten (kan være godt tegn på eggløsning), men vil man være sikker må man ta eggløsningstester eller ha ofte sex. Det er i alle fall ikke farlig å prøve med en gang, kroppen blir ikke gravid før den er klar for det. Grunnen til at noen gyn. mener man bør vente til etter man har hatt en mens, er at det da er lettere å bestemme termin. Lykke til

Skrevet

Hei! Tusen takk for svar. :)

Jeg har fått mensen idag, jeg! Hurra!

Kjempedeilig å føle at kroppen er i gjenge igjen.

Jeg gleder meg til det klaffer for oss igjen!

Nå vet jeg iallefall at kroppen fungerer igjen.

Skrevet

Man får eggløsning etter mens, men er ikke alle som får det. kan få sjekket dette med blodprøver, og da kan man få noe som heter pergotime.. da kommer eggløsningen..

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...