Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Hei! Er helt i startfasen på barnevognvalg, men liker Quinny Freestyle 3XL veldig godt. Men det er så mange som sier at dreami-bagen fort blir for liten, og man vet jo ikke om man får et stort eller lite barn..... Noen som har erfaring med dette, eller som kan si hvor lenge barnet lå i Dreamien? Takk :-)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Tror barnet max kan ligge der til det er 6måneder eller 9kg. Så kommer det jo an på hvor mye du skal ha oppi bagen i tillegg till barnet, altså om det er sommer eller vinter.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Babyen kommer tidlig vinter, så det er vel ganske dårlig tid for å kjøpe en dreami, hvis den er litt liten.... Noen flere erfaringer med dreami og størrelsen dens?
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Jeg ville nok ikke valgt den vognen pga bagen. Vis den kommer tidlig på vinteren er det jo 6 mnd eller mer til sommeren. Og januar og februar kan være kalde. Jeg fikk en stor gutt. Og jeg kunne ikke brukt bagen mere enn 4 mnd. Da pørvde jeg å legge han i vennina mi sin vogn og da var det ikke mye plass igjen til han. Jeg hadde teutonia med hardbag den kunne jeg bruke til han var 7 mnd. Da vokste han fra den også.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Du har helt rett, det kan fort bli en upraktisk vogn siden babyen kommer før den verste delen av vinteren... I hvertfall hvis man får et stort barn... Noen andre erfaringer med Quinny dreami ??
Murmeline Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Har bare sportsvognen, som tilleggsvogn til Emm. Edge Duo. Begynte å bruke den i januar, følte ikke at det var nødvendig med dreami da. MEN; her hvor jeg bor er det skikkelig vinter, snø og full pakke, og personlig synes jeg ikke Quinny er en god vintervogn. Det er for lite demping i vognen, og dermed rister den ganske mye på ujevnt snøføre. Men en nydelig vogn på bar asfalt, kjøpesentre osv. Men nå er jeg av typen som er mye ute med vognen, nesten uansett vær. Kommer jo an på hvilken type man er også.
JuniGutt06+OktoberJente08 Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 Vi fikk sommerbarn og brukte bagen til lillegutt var 6.5 mnd. Da byttet vi ikke til sportsvogn fordi bagen ble for liten men fordi han likte å sitte litt opp og vi kunne da bruke voksiposen i sportsvogna. Han har vært sånn midt på treet når det gjelder lengde og vekt hele veien. Du burde kanskje prøve bagen med den posen du velger å ha i vogna. Voksiposen ble litt stor og klumpete oppi der syntes jeg. Ellers ei kjempebra vogn på alle måter synes jeg.
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #8 Skrevet 11. mars 2007 Vi har dreami.. på en buzz, som en nr 2 vogn. Snuppa er 5 kg og ca 60 cm og har fortsatt god plass i bagen sammen med stor dunpose/eller lammeskinnsposen sin. Jeg tror for vår del at det ikke er str på babyen vår som begrenser bagen, men om babyen vil ligge flat i den frem til 9 kg.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #9 Skrevet 11. mars 2007 Hei og tusen takk for svar Har hørt at voksipose blir litt for mye oppe i dreamien. Men hva med vinterposer fra Odenwälder e.l.? Virker som de er enklere å dandere oppe i bagen, liksom? Som du skjønner er jeg helt i startfasen :-) Mye som må vurderes :-)) Hvor tidlig kan man egentlig begynne med sportsvognen? Jeg har veldig lyst på Quinny Speedi med dreamien....
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #10 Skrevet 11. mars 2007 Jeg bruker min enda, selv om babyen veier nesten 9,5 kg og er litt over 5 mnd. Har dunpose også oppi. Synes ikke bagen er så liten, er forsåvidt veldig fornøyd. Må self. slutte med bag snart, men det er mest for at tassen vil sitte å se litt =)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #11 Skrevet 11. mars 2007 Hei Fertila Oi, så gøy å høre at du bruker den enda! Så det går fint med en dunpose oppi? Er det din eneste bagvogn til barnet? Jeg har veldig lyst på den, og har da kun tenkt til å kjøpe den, ikke å ha en annen større bagvogn ved siden av, liksom....
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #12 Skrevet 11. mars 2007 min er nå 6 1/2 mnd. ca 64 cm lang og bruker dreami bag enda. jeg syns ikke det var nok plass hverken i den eller sportsdelen til voksi pose. men så kjøpte vi odenwalder lammy xl (på lilleprinsen.no) kostet 1800 der mot 2500 i butikken. den har avtagbart lammeskinn inni. Når datteren min nærmet seg seks mnd vil hun helst sitte opp, når vi er på butikken. så jeg bruker sportsdelen da, og dreami bag når vi skal på tur. hun har enda noen cm til å gå på. hun er født i sept og vi regner med at den holder hele vinteren. men får du en stor unge, kan det kanskje bli ett problem med denne. men opptil seks mnd holder den for de fleste.
prøvekluten+3små Skrevet 12. mars 2007 #13 Skrevet 12. mars 2007 har tenkt dreami med vognposen til oth oppi jeg,...da tror jeg d sku holde ei stund..den posen skal vistnok være god for 20 minusgrader..og da er man jo ikke ute med så små engang..videre er den posen laga for de endamindrebaggenetiloth,så tror den vil passe fint i dreamien:-)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #14 Skrevet 12. mars 2007 Det går IKKE med vokipose i dreami-bagen!
--==Ceci==-- Skrevet 12. mars 2007 #15 Skrevet 12. mars 2007 Jeg likte vognen med dreami-bagen veldig godt! Hadde vår-baby, så ikke noe problem med plass. Men sportsdelene liker jeg ikke i det hele tatt... Babyen sitter ikke bra, og man kommer nesten ikke til i handlekurven. Dessuten er kalesjen veldig tynn og trekkfull. Har kjøpt ny vogn og bruker nå Quinny'en som sovevogn på balkongen. Voksi-pose passer helt fint i sportsdelen, men nå er bare snuppa 1 år, så det kan godt hende det blir trangt til større barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå