Gå til innhold

hva har man på seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når vannet går og man skal på sykhuset?

det må se litt dumt ut hvis jeg kommer opp på sykhuset med klissvåt bukse og greier!:)

hva har man på seg når man føder?

sykehusskjorta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får nok tildelt sykehusskjorte, men om du MÅ ha den på tror jeg ikke, men er egentlig praktisk.

I forholdt til at vannet har gått, om det skjer hjemme så rekker du kanskje å hive på deg en tør bukse og et nattbind slik at om det kommer mer så tar bindet i mot noe av det i alle fall. Ellers tror jeg at ingen vil tenke over det annet enn at du er i fødsel om du kommer inn med stor mage og vått skritt;)

Skrevet

Hei!

Hehe det er sikkert vanlig for de på sykehuset å se fødende med våt bukse :) så det er ikke noe å være flau over mener jeg da....

Når man føder så har man sykehussjorta, men jeg har kjøpt to sånne lange nattkjoler ( en med lang arm, en med kort arm )..tenkte jeg skulle bruke d under fødsel da det bare er å dra opp under delen opp så jeg ikke føler meg så naken :) Og når bebisen kommer så er det bare å kneppe opp ved brystet...

( men jeg vil at jordmor skal tørke av blod og sånt fort før jeg får bebisen lagt til meg.....er ikke så glad i sånt :)

Er 36+1 idag, men jormor tror det skjer noe i løpet av 7 - 10 dager :) Så her er alt klart :)

Skrevet

takk for svar!:)

begynner å få litt småpanikk nå, er ikke mange ukene igjen (35+4), sitter med så mange spørsmål at det er sykt!

har heller ikke lyst å ligge "naken" å føde, er ganske så sjenert av meg:)

Skrevet

Men kommer dere til å ha på joggebukse og en god genser når dere ankommer fødestua? Eller tar dere på litt finere klær?

Jeg kommer nok bare til å gå i jobbebukse, ingenting annet som er komfortabelt for tia...

Skrevet

Tror ikke det er noe poeng i å ha på seg noe finere klær enn joggetøy. Du kan jo fort bli gående med rier en stund før du blir så klar at du får på deg sykehusskjorta og da svetter man gjerne litt. I tillegg er det veldig greit å ha noe man får fort av seg dersom det skulle være nødvendig.

Skrevet

Å være så komfortabel som mulig er nok det viktigste, så det ville nok være en god romslig bukse og en t skjorte ville jeg tro...Da jeg fødte nr. 1 fikk jeg sykehusttrøye...jeg er høy men likevel kom den langt ned. Følte meg absolutt ikke naken, og jeg er av de som skrur av lyset før jeg kler av meg på kvelden for å si det slik....Og når alt kommer til alt så er nakenhet det siste du tenker på når du er i fødsel:D

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...