Gå til innhold

Overdriven bekymra?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eg er seks veker på veg, eller som det står på denne sida i min syvende svangerskapsuke.. Mitt problem er at eg heile tida går og bekymrar meg for om der skal kome blod.. Så kvart dobesøk ( som det sjølvsagt blir mange av i løpet av ein dag er eit nervepirrande besøk). Dette er første svangerskapet mitt. Eg har hatt litt blod nokon ganger. Men det er når eg tørker meg og ikkje i truss. Eg trur grunnen er at eg har så treg/ seig avføring at eg må tørke meg så mykje at eg får rift.. Så har eg eit par ganga lurt på om papiret er litt rosa7rødleg når eg tørkar meg, men kanskje det kjem av at eg heile tida nistirrar på det.. Nokon som har råd til meg så eg kan bli litt mindre bekymra? Eg har ikkje lege time før om 14 dager..

Dersom eg aborterar vil ikkje ein god del blod i trusa da når eg er seks uker på vei?

Fortsetter under...

Jeg forstår at du er bekymret, vi blir det for uvante og nye ting i livet vi ikke har erfart før. Jeg var også veldig bekymret og hørte mange historier om andres erfaringer som ikke akkurat gjorde bekymringene mine mindre. Jeg hadde en blødning i uke 13, dette var helt ufarlig, men ble tatt godt hånd om. Jeg ble veldig bekymret i tiden etterpå, og gjorde som du sa, nistirret på pairet om det var blod. Det er veldig viktig for deg selv og barnet at du ikke tenker på dette så mye som du gjør. Du må slappe mer av og ikke fokusere på at ting skal gå galt, Det er ditt første svangerskap og du har ingen grunn til å uroe deg unødvendig. Når det gjelder treg mage har jeg slitt med det samme siden jeg fant ut at jeg var gravid. Er et mareritt å få gå på "2'eren". Og det er hardt som stein. Jeg tar TrioFlora i tabelettform, de hjelper meg noe. Ellers er det viktig med rikelig væske (vann helst) og bevegelse. Gå turer blant annet. Men det er veldig viktig at du slapper mer av og bekymrer deg mindre. Lev sundt og godt, så kan du ikke gjøre noe mer enn det! Ta Folsyre og Omega 3 med ACDE vitaminer som du får kjøpt ¨på apoteket. Ønsker deg lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...