Gå til innhold

1.svangerskapskontroll


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal på 1.kontoll nå til uka. Jeg og sambo lurer på om han skal være med inn til legen, eller ikke? Han har liksom ikke lyst å være med inn dersom jeg skal ha gyn. undersøkelse, men vil gjerne delta aktivt i svangerskapet ellers. Hva har deres menn gjort tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg reiser alene på kontroller, men han er med når jeg tar ul da.

føler liksom ikke at han trenger å høre hvor mye jeg veier og om urin og blodtrykk er ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg var gravid, for 3 år siden, var han med. Han ble sendt på gangen da jeg skulle ta gu.

Denne gangen var han ikke med, og nå viser det seg at det ikke lenger er vanlig med gu på første kontroll!

 

Du kan med andre ord trygt ta ham med :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min var med han,mn ingen GU der da..faktisk ikek hatt i noen av mine svangerskap...tror ikke d er så vanlig lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at det å ta del i svangerskapet kan være så mangt, hovedsakelig å SNAKKE om babyen. At han gleder seg, snakker om hvordan det kommer til å bli, ser i bøker med meg osv...

Å bli med å se meg bli veid og målt er for meg IKKE nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann skal være på 1.kontroll. Det hadde han veldig lyst til, og jeg kan jo ikke akkurat nekte han det.. Trodde kanskje det var vanlig med GU hvis det er gått mer enn tre år siden sist? Det er det for meg ser du.. Bare et spørsmål sånn ellers, hva pleier dere å ta med dere urinprøven i? Fins det noen beger man kan kjøpe på apotek eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde med meg kjæresten på første kontroll, men han gikk ut før GU'en, og det tror jeg var en løsning vi var veldig fornøyd med, både jeg, kjæresten og legen. Det var veldig ok å ha ham med, for man får jo en del informasjon, og jeg har nok lest mer enn kjæresten, så det er greit at han også får med seg litt... Men jeg vet ikke om han kommer til å bli med på hver kontroll da. Men UL gleder vi oss veldig til begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos min lege blir vi ikke målt og veid, blir bare spurt om høyde og vekt.

 

GU blir tatt om legen er usikker på termin eller om det er på tide med celleprøve.

 

Jeg hadde vært på tidlig UL pga blødninger, så terminen var rimelig sikker, så da blir det GU på etterkontrollen, siden det da er tre år siden forrige celleprøve.

 

Sambo var med til jordmor innimellom forrige gang, og selvsagt på UL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt 1. kontroll enda, men har hatt to innvendige UL'er som min kjære har vært med på. Han skal også være med på hele 1. kontrollen, uavhengig av om det er GU eller ikke, etter eget ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel min samboer var med på kontroll hos legen da jeg var litt over 6 uker på vei. Han ville være med selv, for og få den samme informasjonen som jeg fikk. Jeg ble tatt en del blodprøver av, leverte urinprøve, og det ble også gjort en gynekologisk undersøkelse (celleprøve, osv) Samboeren var i rommet hele tiden, jeg har da ingenting å skjule ;)

Vi har tenkt begge to at han skal være med på alle kontrollene som jeg går på (iallefall de fleste) siden vi faktisk får dette barnet sammen, og siden jeg ønsker at han skal være tilnærmet like engasjert som meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...