Gå til innhold

noen tips og råd til førstegangsfødende m bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Jeg har nok fått bekkenløsning. Hatt mye vondt i bekkenet de siste ukene, men nå har jeg også vondt rundt skamben, lysk og nedover bein. Dessuten gjør alle de "klassiske" tingene vondt. Og jeg som liker å være aktiv, trene, være litt travel... Går i musetempo for tida. Er student og deltidsarbeidende. Må nok bli sykemeldt en stund fra jobb (gående, stående, bærende jobb), men klarer nok studier da det er ok å sitte. Skal også gå til fysioterapeut og se om det er noen treninger for gravide/vanngym/friskvern hun/han anbefaler. Orker ikke sitte på rompa resten av svangerskapet... Håper bare at det ikke blir verre.

Noen tips om hvordan resten av svangerskapet mitt kan se ut? Noen gode råd? Andre erfaringer? Er i uke 21.

Fortsetter under...

Hør med jordmoren eller legen din om du kan få rekvisisjon til akupunktur. Jeg jobber på Hamar, og gynpol avd på sykehuset her tilbyr akupunktur. Dette har virkelig hjulpet meg. Jeg gikk fra intense smerter i hver lysk, samt smerter i skrittet, til en liten murring i den ene lysken etter et par behandlinger. Nå går jeg til behandling en gang i uka og er i full jobb.

Men jeg regner med at du som meg må innse at du ikke kan drive med alt du holdt på med før bekkensmertene kom. Jeg fikk bekkensmerter i uke 20.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...