Gå til innhold

Dette høres kansje extremt ut......


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Siden ultralyd er så dyrt. fra 900 til 1200 og sånn,hva med å rett og slett late som man skal ta abort og få en gratis tidlig ultralyd på ullevål! så sparer du penger også sier du bare at du ombestemte deg da du så hjerte slå. Litt sleipt men hvorfor ikke. mener ikke at det ikke er verdt pengene,men hvis man har dårlig råd og er veldig nysgjerrig på om alt står bra til så hvorfor ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei herregud er det mulig???

En tuller ikke med slike ting, føler du at det ikke er verdt 900 for en ul får du heller la være, sorry meg men den der ble for drøy....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva jeg skriver!! jeg mener ikke at det ikke er verdt pengene,men hvis man har dårlig råd og brenner etter å se at alt står bra til,så er det jo en mulighet. og etter du har fått sett at alt er bra,kan du glede deg over at det ikke kostet en krone og heller bruke de 900 på baby klær (forexempel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg skjønner hva du mener, men alikevel syntes jeg løsningen din er for drøy...

skal en sette unger til verden må en klare å tenke litt lenger, skjønner om du blir sur på meg men det der bare likte jeg ikke. du spørr jeg svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvordan skal du klare deg økonomisk dersom du ikke har 900kr til ultralyd engang?

 

Hvordan skal du oppdra dette barnet?

Hvilken moral skal du gi dette lille livet som vokser inne i deg?

 

"Dersom man ikke har råd til noe, kan man svindle seg til det."

 

Nei, vet du hva...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ikke rævva full av penger som du sier, men måte på hva man skal gjøre da..

Det går faktisk an å få henv fra lege til ul, så slipper du å late som du har tenkt å ta abort. Tåpelig, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det syntes jeg ikke noe om.. jeg kan forstå tankegangen på en måte, men ville ikke gjort det selv.

Jeg fikk henvisning fra lege, og det skal det ikke være vanskelig å få. Er man bekymret så gir de fleste fastleger henvisning etter det jeg har forstått.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å vente til ordinær ultralyd? det er jo det som er vanlig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er det jo mange som har mistet før og som er extra bekymret og ikke klarer å vente til ordinær ul.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett....de 900 kr man bruker på ultralyd er veeeeldig verd det....kan ikke du og samboer spleise da...eller spørre om foreldra dine kanskje kan hjelpe til litt??hadde igrunne ikke råd jeg heller...men ville gjerne se at alt stod bra til...og ingen penger i verden kan erstatte den opplevelsen;) men uansett anbefaler jeg deg ikke til å lyge til legen din...si heller at du er veldig bekymret..og vil ha det mye bedre etter å sett om alt er bra...lykke til allefall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så utrlolig vanlig å miste tross alt. Se statestikk fra ammetåka.no

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

 

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

Ikke lett å la være å bekymre seg, men prøv ialle fall å tenke positivt.

 

Om man vil ha ultalyd så snakk med legen. Sikker på at man får henvisning om man virkelig er redd. Legen sin tar deg sikker på alvor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heh..måtte nesten le..jeg lurer også på hvordan du skal få råd til alt fremover når du ikke kan ta deg råd til dette..?

synes det ble helt feil etisk osv osv..Desuten har jeg hørt at de velger å ikke si noe/vise hjertelyden når noen skal ta abort, pga at det kan være så tøft.

heller lavær å ta den ul`en, isteden for å lyge om noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...