Gå til innhold

En fantastisk fødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i to uker slitt med influensa og bihulebetennelse. Den første dagen da jeg begynte å føle meg litt bra, den 9. mars, fikk jeg mange murringer i mage og rygg. Utpå kvelden gikk slimproppen. Hele natten hadde jeg kynnere/rier og greide ikke å sove. Klokken 0400 ringte jeg føden og sa at jeg kom en tur. Det var helt greit. Da jeg satte meg i bilen kl 0500 begynte vannet å sive ut. Hadde nesten ikke rier da jeg kom inn på føden, men ble lagt inn siden jeg hadde høyt blodtrykk. Riene tok seg opp for å slutte helt kl 0900. Jeg og mannen min satt og kjedet oss på sykehuset, så kl 1200 spurte vi om det var greit at vi tok en tur hjem. Det var selvfølgelig greit, men måtte ta ctg først. Mens registreringen pågikk, fikk jeg noen sammentrekninger som gjorde ganske vondt. Men vi valgte å dra hjem likevel. Vel hjemme litt over 1300 ble det tid til lunsj og dusj. Klokken 1415 snakket mannen min med svigerfar og fortalte at vi var hjemme. Rett etter samtalen begynte riene å ta seg opp. Klokka 1430 sa jeg at nå må vi dra tilbake til føden. Mens jeg kledde på meg, kjente jeg at det begynte å nærme seg. Lurte litt på om vi ville rekke fram til føden før ungen var ute, så bilen holdt ikke akkurat fartsgrensen bortover 50 sonene! Parkerte ca 500 m unna sykehuset (jeg ville gå selv, ikke bli kjørt til døra), og veien fram til føden ble veldig lang. Fikk mange rier på gåturen og måtte ta pause hver 100 meter. Endelig framme ble det konstatert 5-6 cm åpning. Fikk på meg "fødeskjorta" og utdelt fødestue. Jordmora skulle akkurat til å gå av vakt, så hun gikk etter at jeg hadde blitt instruert om bruken av lystgass. I neste rie kjente jeg trykketrangen komme, og ringte etter hjelp. Etter noen minutter kom neste jordmor inn, og konstaterte 9 cm åpning. Kunne begynne å trykke på neste rie. Etter to pressrier var Tuva ute, kl 1536. Må bare si at det var en fantastisk fødsel med gode pauser mellom riene. Nå er vi hjemme igjen, alle sammen i veldig god form. Storesøster på 16 mnd er veldig opptatt av den lille. Håper de blir gode lekekamerater!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!! Hørtes ut som en kjempe fin fødsel! Ønsker meg en sånn en jeg også=) Kos dere med jentene deres!

Skrevet

Gratulere me en så fin fødsel!!:)

Skrevet

Gratulerer, så flott at dere fikk en så fin fødsel, og at alt står bra til! :)

Skrevet

jeg ønsker meg en sånn fødsel ;))

hørtes kjempe fint ut..

akuratt en sånn historie jeg trenger i disse tider ;))

kos deg mye med de to gulla dine ;)))

klem ;)

Skrevet

Jeg bestiller også gjerne en sånn fødsel=)

Høres helt fantastisk ut, vi får nå se hvordan fødsel som venter på oss da..

Forressten gratulerer med den lillle, kos dere masse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...