Gå til innhold

Noen som skal føde alene?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er veldig usikker...

Syns det er en ubehagelig tanke å skulle ha barnefaren der, ettersom vi ikke er intime med hverandre lenger. Syns også det er en ubehagelig tanke å skulle ha en venninne eller to der, føler at jeg utlverer meg/blotter meg fullstendig...

Så for tiden så er jeg innstilt på å skulle føde alene - men med forbehold om at jeg kan ombestemme meg...

hei!

Jeg tenker at jeg vil gjøre det alene og.. blir helt feil å ha med faren der, selv om han gjerne vil. men det er min kropp og jeg føler at jeg kommer tilå bruk energien min på å bry meg med han og det blir feil...tror og håper at man får mye hjelp av personalet. tror det kommer til å gå fint jeg!!!

Dersom dere ikke har noen som kan støtte dere 100% så la det heller være. Jeg har erfart to ganger å ha med noen, men hvorfor ha de med egentlig, første gang pressa faren seg på og jeg prøvde å kaste ham ut flere ganger, men nei da... Det blir bare ekstra stress om man ikke er komfortabel med det. Jeg har også hatt med mamma begge gangene, men ho har vel egentlig ikke vært noen støtte ho heller, og ho var alt annet enn positiv til babyen, så ikke denne gangen nei. Det er nok av de som vil være med. Den eneste jeg kunne tenkt meg å ha med er min søster, men ho bor 90 mil unna, og så hadde jeg jo planer om å bli tante med tiden... ;-)

Så denne gangen blir det bare meg og babyen og sykehuspersonalet, og det holder lenge for meg :-)

Jeg skal føde alene. Har ingen ønsker om å ha med en mann som ikke er her for meg nå. Tror ikke han ville vært der for meg når det skjer heller. Han var med sist, men da var situasjonen anerledes. Det er flere som ønsker å få være med, men jeg tror jeg vil ta den biten alene. Personalet på føden tar hensyn til at man er alene, og gir støtte bedre enn noen annen. Håper bare jeg får en kjapp fødsel denne gangen også, slik at jeg slipper å være der alene i mange timer. Det kan være fryktelig kjedelig. Første tok 18 timer, men andre bare to timer fra første ri. Det er lov å håpe:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...