Gå til innhold

hvordan merker man at man har hatt MA?

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Hvis man har hatt en MA, forsvinner da symtomene når fosteret dør, eller har man symtomer til det blir fjernet?

Hadde veldig vondt i magen i går, men hadde ingen blødning. Går her og bekymrer meg for at jeg kunne hatt en MA. Men er nok bare overhysterisk...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8576977-hvordan-merker-man-at-man-har-hatt-ma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Det er ikke noe kjekt å bekymre seg... Vondt i magen kan være tegn på at livmoren vokser, da opplever man menslignende smerter. Selv har jeg vert gjennom MA som ble oppdaget i uke 13, da hadde forsteret vert dødt antageligvis siden uke 8. Jeg følte hele veien, helt fra testen var positiv at noe var galt. Rundt uke 8 mistet jeg alle symptomene, kvalmen forsvant, ikke ømme pupper lengre og jeg følte meg tom. Jeg kjente rett og slett at jeg ikke var gravid lengre. Jeg hadde ingen blødninger, men kontaktet legen min da jeg oppdaget smerter under navelen. Da jeg trykte på magen kjentes den sår ut. Desverre hadde jeg rett og det ble utskrapning samme dag.

Denne gangen har jeg hatt voldsomme magesmerter ved et par annledinger og blødd. Har vert på ultralyd to ganger (i uke 7 og uke 11) og da har alt vert kjempe fint med vårt lille under. Selv om jeg har blødd denne gangen har jeg vert mye roligere enn da jeg hadde MA. Jeg tror mange kjenner det på at det er noe gale dersom det er det. Hvis du er veldig bekymret ville jeg kontaktet legen min og fortalt dette, kan hende du får ul da.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...