Gå til innhold

Noen som sliter med hodepine?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 14 uker på vei og har slitt med hodepine de siste tre ukene. Følee nesten at hodet skal eksplodere. Vil ikke ta paracet heller, tenker for barnet sin del at det det ikke kan være noe bra å få i seg paracet hver dag. Noen som har noen gode råd til å blir kvitt det eller vet hva det kommer av?

hilsen Kikken

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8576130-noen-som-sliter-med-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter også med det. Har lest at det kan komme av hormoner, men jeg vet ikke sikkert. Drikk masse vann og en liten spasertur skal hjelpe, men jeg drikker masse vann og det hjelper ikke!!! Jeg spurte min lege om det og han sa at det ikke var farlig å ta Paracet, så lenge du ikke spiser hele pakka da!!! Jeg tar det innimellom for å dempe det værste.

Jeg er nå 12+5, og sliter litt med hodepine.

Og det verste er at jeg kan ikke ta paracet eller ibux eller noe slikt da det ikke funker på meg, pluss at jeg har hatt migrene i snart 8 år. Og kan ikke ta mine migrene tabletter... Det er litt kjipt, så for meg er det søvn som hjelper for det meste.

Sliter masse med hodepine jeg og.

Skal prøve kiropraktor til uka.

Legen sa jeg kunne ta paracet, men jeg tar det bare hvis jeg skal mye blandt folk++

Prøver å ikke ta det hver dag.

Noen ganger fungerer ikke paracet i det hele tatt!

Gikk slik forige gang og, da var det synet som varierte veldig.

Håper det snart gir seg..

Har hatt hodepine på venstre side nesten daglig siste tre uker. Veldig slitsomt. Tar paracet jeg og når jeg skal ut blant folk og trenger å være ekstra opplagt, legen har sagt at det ikke er noe farlig... Men hadde vært digg å bli kvitt denne murringa nå!

Annonse

jeg er 15 + 4 og sliter og med hodepine.. har hatt det tre - fire dager på rad nå. Våkner med det om morningen og varer hele dagen. Drikker mye vann og går en del turer og får frisk luft, men blir overhode ikke noe bedre (!) Vil ikke ta noe paracetter jeg heller.. blir snart sprø jeg !!

Ikke bare jeg som sliter med hodepine nei... Jeg har hatt hodepine i 3 uker nu, og absolutt ingenting hjelper :(

Jeg er 15+1 på vei nu.

Skal ta kontakt med lege el jordmor imorn, håper dem har et mirakel-kur på lur.. Hodepinen er verst på kvelden, og er så vond at jeg kaster opp og blir kvalm.. Og jeg som var så heldig å bli kvitt spyinga i uke 12..

Sliter med det jeg og, og det er ikke akkurat behagelig.

Men uansett, et lite PS: man kan ta vanlig paracet når man er gravid - men jeg har hørt at man ikke skal ta Ibux....

(og uansett begrense seg når det gjelder paraceten også)

Hei!

det var nesten godt å lese denne tråden. Jeg sliter fryktelig med hodepine. Blir helt satt ut innimellom. Synet mitt er også veldig merkelig. På ettermiddag/kveld ser jeg bar tåke på avstandsobjekter. Har ikke funnet så mye som hjelper, men bruker å legge meg ned når jeg har mulighet til det. Tar ellers paracet hvis jeg ikke skal være hjemme. Gå turer og trene har jeg til tider bare måtte glemme å få til.

Jeg har det akkurat på samme måte som deg, hodepine med tåkesyn.... jeg har tatt det opp med legen og han mente jeg kunne bare ta paracet selv om jeg forsøker å begrense meg litt.

Jeg drikker vann, men det kan være jeg ikke drikker nok...... hm...

Det stemmer at man skal ta paracet fremfor ibux, naproxen, voltaren osv.. det er på grunn av at disse sistnevnte inneholder antiflogestikum som øker blødningsfargen. skal derfor ikke tas av gravide (som har høy blodprosent, folk som går på Albyl E, Marevan (og andre blodfortynnende) Men paracet skader altså ikke. det kan en også gi til småbarn:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...