Gå til innhold

Hva synes dere jeg bør gjøre...?

Anbefalte innlegg

Gutten min er nå 5,5 mnd og han får 2 grøtmåltider på dagen. En på morran og en på kvelden... og ellers får han mm. Har hatt puppenekt i en god stund nå så jeg har begynt å pumpe av mm og gi han den på flaske... han tar puppen på natta da.. men han drikker aldri mer enn 100 ml på dagen! Er ikke det litt lite?? Han får mm ca 3 ganger i løpet av dagen + grøten da. Han er god og rund og har lagt på seg nok gjennom hele tida! Men han får mm 3 ganger på natta! Synes det er mye når han i tillegg får 2 måltider med fast føde! Men vet ikke helt om jeg skal prøve å venne han av med "nattmaten".

Kanskje han spiser så lite mm på dagen siden han får så mye på natta?? Hva synes dere??

Fortsetter under...

Min hs fortalte meg at det er summen av all maten i døgnet som teller. Og det har jeg også troen på!

Så jeg var i nesten samme situasjon, hadde 2 måltider + amming, og hun våknet bare mer og mer på natten. Innførte så et tredje måltid, og nattamming ble redusert med 1, så bare 1 igjen. Her gikk dette av seg selv, men lurer på hvordan jeg skal få avvent det siste måltidet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...