**synne** Skrevet 11. mars 2007 #1 Del Skrevet 11. mars 2007 Noen som har hatt det? Varer det hele tiden, eller kommer og går det? JEg klødde så sinnsykt i forgårs, fikk nesten ikke sove, men i dag og i går er det nesten borte... Klødde så ille at det nesten ble en brennende følelse oppover leggene... Skikkelig ubehagelig. Hjalp ikke å smøre med noe.. Håper det var en engangshendelse! Skal til jm på onsdag, så skal spørre henne da, men hvis dere har erfaringer, så tas de i mot med takk!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8576070-april-svangerskapskl%C3%B8e/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 11. mars 2007 #2 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei =) Slik jeg har forstått det (etter egene erfaringer,men har ikke fått det påvist) så skal det nok klø hele tiden,spesielt om kveld/natten. Jeg klødde jo i flere uker for 1mnd siden ca. da snakket jeg med jordmoren og hun mente at det var bare "vanlig" kløe siden det ikke var spesielt inni selve hender og under føtter, jeg klødde meg til blods overalt på legger og armer, så ikke ut, og en sånn skrubbørste (sånn man skal vaske ryggen med) var min redning,hehe,den var god å klø med,og klarte ikke rive opp huden så fort med den. Nå har jeg hatt et lite opphold med kløen mens jeg har vært syk,men igår merka jeg at jeg plutselig satt å klødde inni hender og på leggene,men skal ta det opp med jordmoren neste gang,så evt. ta lever og galle verdi prøver å se om de er fine. Men slik jeg forstod det så skulle det være intens kløe inni hender og under fotsålene, men ingen regel unten unntak selvfølgelig. Men det var så intens denne kløen på leggene og armene at jeg våknet midt på natten med at jeg lå å klødde meg og var i himmelen over hvor godt det var å klø seg,så blir fulgt litt opp pga. det nå,men de tror ikke det er det. Fikk beskjed fra jordmoren min om å ikke bruke eurax,men heller prøve hvitvask mot kløe, eller en god fuktighetskrem, for man kan begynne å klø av å være tør i huden også, og vi gravide blir også fortere tørr i huden enn før (hvertfall jeg) Hmm..kanskje ikke det svare du ville ha,men har bare denne erfaringen selv,men er du usikker så be legen eller jordmoren ta sånn lever og galleverdi prøver på deg. Man skal ikke gå lenge med dette heller omdet er svg.kløe. Håper du ikke har det da =) klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8576070-april-svangerskapskl%C3%B8e/#findComment-8576517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 11. mars 2007 ok, da har jeg nok sikkert "bare vanlig" kløe da... For det var ikke inni eller under hender/(føtter.. Det var mer håndledd og legger, mage og pupper.. hmm... Jeg satt også med sånn børste og var i himmelen over hvor deilig det var å få klødd seg.. hihi.. litt komisk i ettertid... Men var ikke langt ifra at jeg kunne klødd meg til blods jeg heller, for det var jammen intenst!! Har hatt en del tørr hud i det siste (ganske uvanlig til å være meg..) , så jeg skal ta meg sammen og smøre meg oftere framover. Har ikke tenkt på at dette kunne gi kløe... Takk for tipset!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8576070-april-svangerskapskl%C3%B8e/#findComment-8576980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 11. mars 2007 #4 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg tenkte heller ikke over at tørr hud kunne gi kløe,men var jordmoren min som sa at det faktis kunne det,har hatt en del tørr hud i det siste jeg også..så skal også være flinkere til å smøre meg. Vært å kjøpt meg sånn bodyscrubb på H&M så ikveld når jeg skal i dusjen så skal jeg smøre den på,blir jo så glatt å myk etterpå,og for bort alle døde hudceller,og håper også at den kan ta litt av kløen,for har jo begynt å klø igjen, og nå faktis inni hånda,men bare ene hånda da..gubben mener jeg får penger da hehe..så kan jo håpe på det =) hihi=) Hvordan går det eller med deg Synne? Her har jeg klart å briste et ribbein med all den hostinga mi,snakket med legevakta igår og hun sa at det nok mest sannsynelig var det ja,for har kjent det nå i hele uka,men igår gjorde det enda vondere,og i dag er det enda vondere enn igår..og som hun sa,er det brist så blir det vondere før det blir bedre,og er bare på en plass så er neppe muskulært..men heldigvis ligger mini på den andre siden av magen,tror jeg hadde død om den lå på venstre siden hvor jeg har vondt og presset med runmpa oppunder ribbeina... Nå er det ikke lenge igjen til du har termin =) knapt 1mnd:) Gleder du deg? Jeg gruer meg ti lfødseln,mer nå enn med lillegutt,men håper på å få en like fin fødsel som med han..tenk bare 7uker igjen her =)) huff..gått altfor fort =) men kanskje like greit =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8576070-april-svangerskapskl%C3%B8e/#findComment-8577134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 11. mars 2007 Her går det på et vis.. Har jo gått rett fra spysyken til pottetett nese... Halsen er litt småsandpapiraktig.. Ellers går det vel greit.. Kondisen har forsvunnet helt, må støtte meg etter å ha gått opp trappa.. Men har heldigvis alle beina i behold, og er oppegående, så skal vel ikke klage... -Men gjør det jo selvølgelig likevel..hehe.. Er ganske lei av å være gravid nå! MEn gruer meg veldig til fødselen. Mer enn sist, ja. Men burde jo ikke det, siden de sier at 2. mann kommer fortere enn 1. mann... Så har jo sånn sett bare noen få timer med smerter foran meg før babyen er ute.. -Ja, skummelt å tenke sånn, men må "trøste" meg med noe... Og så er jeg livredd for at det skal ende med keisersnitt... Da får jeg panikk tror jeg, for er ikke forberedt på det i det hele tatt.. Er bare 36 dager igjen for meg nå.. -til termindatoen.. Men tror ikke det skjer noe da.. Men man kan jo håpe... Rart med det, for vil ha ungen ut nå, men håper ikke jeg får før tiden, men har ikke lyst å gå over heller,... Er plutselig ikke så klar til å få babyen ut likevel.. hehe.. man vet hva man har...men ikke hva man får.... -ikke sant??? MEN jeg gleder meg og... -letter evinglete for tiden hihi.. Nå må jeg bare gi meg over og le av hele sykehistorien deres... den vil jo ingen ende ta.. hehe.. Kan jo ikke være så kjekt akkurat.. men nå begynner den å bli lovlig lang!! Tror dere kan endre etternavn til "max uflax" snart... eller bare endre adressen til "legevakten"? Uff..nei, nå er jeg visst litt stygg her... Ikke meningen å være ekkel... Bøyer meg i støvet for utholdenheten deres!!! klem, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8576070-april-svangerskapskl%C3%B8e/#findComment-8577398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 11. mars 2007 #6 Del Skrevet 11. mars 2007 hehe..ja,men vet du,jeg sa til sambo igår at dette er virkelig ikke starten på et godt år for meg!! Men regner med at når jeg er frisk nå,så blir jeg frisk en stund,er sjeldent det er jeg som er syk,heller lillegutt eller gubben,men nå har jeg vist tatt igjen det tapte på noen uker for en del år..hehe =) Nei,er temmelig lei og har mest lyst å bare gi opp,men kan jo ikke det heller,hadde så fryktelig lyst å gjør alt for å få ut den her ungenigår,hadde så vondt i ribbeinet at jeg ville bare..ja...vet ikke hva jeg ville..bare få den ut å ha et normalt liv etterpå..hehe,men som du sier,har veldig løst å føde nå å bli ferdig,men vil jo aller helst at den holder seg til termin=) Gubben har funnet ut at den kommer 10april,ikke vet jeg hvorfor,han bare sa det,følte det på seg..men så lenge lillegutt får ha bursdagen sin i fred,og jeg ikke får 2 aprilspøker så er det greit =)) hehe=) Kjenner meg igjen i det du sier om kondisen..ja..hvor er den blitt av..og jeg som går til skolen hver dag og i bhg. hehe..må gå 15min før jeg egentlig bruker å gå,for har en del stopp opp bakken til skolen..ser sikkert veldig teit ut der jeg vager opp til skolen,men,men..bryr meg ikke, JEG ER GRAVID!! hehe =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8576070-april-svangerskapskl%C3%B8e/#findComment-8577603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå