Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe en førstegangs:) Jeg har termin 26.06.07, går ut i permisjon 3 uker før. Skal ta permisjon med 80% lønn i 54 uker, mannen min skal ha sine 6 uker. Jeg har tenkt å bruke mine 5 uker opptjent ferie iløpet av permisjonstiden min i år, og forhåpentligvis ta 4-5 uker ferie til neste år før jeg beg. å jobbe igjen. Er bare usikker på hvordan dette blir i forhold til at mannen min skal ha sine 6 uker.. Håper dette klaffer slik at jeg ikke begynner før i august til neste år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt noen runder med arbeidsgiver om dette og de 54 ukene er inkl 5 ukers ferie (vissnok). Det vil si at jeg i utganspunktet ikke har noe ferie igjen når jeg kommer tilbake etter permisjon i 2008.

Jeg har også opptjent 5 ukers ferie i 2007 som jeg ikke får tatt ut før jeg går ut i perm. Det vil si at jeg kan ta ut dette under permisjonen og legge til 5 uker på permisjonstiden.

I utganspunktet kan du regne slik 54 + 5 ukers ferie - 6 ukers fars perm - 3 uker perm før termin = 50 uker

Du skal da tilbake i jobb 50 uker fra termindatoen din. Rundt regnet kommer du da tilbake rundt den 11 juni 2008.

Det er i alle fall slik jeg har skjønt det...

Skrevet

Da må du ta deg en prat med fagforeningen din, for arbeidsgiveren din tar feil. Ferien har ikke noe å gjøre med permisjonen og du har rett på 5 uker hvert år uansett om du har vært ute i fødselspermisjon.

Skrevet

Jaså? Det var interessant! Jeg har nemlig hatt mine tvil om dette, men både sjefen min og hun på lønningskontoret påstår hardnakket at de 54 ukene inkluderer 5 ukers ferie. Dette skal jeg jammen sjekke med både NAV og fagforeningen... Står jo ikke noe om dette på NAV sine sider...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...