Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe en førstegangs:) Jeg har termin 26.06.07, går ut i permisjon 3 uker før. Skal ta permisjon med 80% lønn i 54 uker, mannen min skal ha sine 6 uker. Jeg har tenkt å bruke mine 5 uker opptjent ferie iløpet av permisjonstiden min i år, og forhåpentligvis ta 4-5 uker ferie til neste år før jeg beg. å jobbe igjen. Er bare usikker på hvordan dette blir i forhold til at mannen min skal ha sine 6 uker.. Håper dette klaffer slik at jeg ikke begynner før i august til neste år..

Fortsetter under...

Jeg har hatt noen runder med arbeidsgiver om dette og de 54 ukene er inkl 5 ukers ferie (vissnok). Det vil si at jeg i utganspunktet ikke har noe ferie igjen når jeg kommer tilbake etter permisjon i 2008.

Jeg har også opptjent 5 ukers ferie i 2007 som jeg ikke får tatt ut før jeg går ut i perm. Det vil si at jeg kan ta ut dette under permisjonen og legge til 5 uker på permisjonstiden.

I utganspunktet kan du regne slik 54 + 5 ukers ferie - 6 ukers fars perm - 3 uker perm før termin = 50 uker

Du skal da tilbake i jobb 50 uker fra termindatoen din. Rundt regnet kommer du da tilbake rundt den 11 juni 2008.

Det er i alle fall slik jeg har skjønt det...

Jaså? Det var interessant! Jeg har nemlig hatt mine tvil om dette, men både sjefen min og hun på lønningskontoret påstår hardnakket at de 54 ukene inkluderer 5 ukers ferie. Dette skal jeg jammen sjekke med både NAV og fagforeningen... Står jo ikke noe om dette på NAV sine sider...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...