Gå til innhold

Hvor langt inn i graviditeten var dere kvalm?

mamamimmi

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg husker at kvalmen holdt på til uke 20 når jeg ventet datteren.

Er nå i uke 8 og har store problemer med kvalme. Kaster ikke opp, men det er så ubehagelig. Det eneste som smaker godt er frukt, Farris og..jeg har lyst på kjött! Jeg som ikke spiser så mye kjött (mannen er vegetarianer) drömmer om store biffer og entrecoter!

Så jeg lurer på..

Når sluttet kvalmen deres?

Fortsetter under...

Er i uke 11 nå, og fortsatt kvalm. Det verste har gitt seg, er ikke konstant kvalm lenger, og kaster ikke opp, men jeg må ha noe å spise hele tiden for å holde formen i sjakk. Har drukket litt ingefærøl i små doser, det har hjulpet når det har vært som verst...

Annonse

Hei mamamimmi!

Jeg er i uke 18 nå, og kvalmen ga seg i forrige uke......... Det er utrolig deilig. Føler at jeg orker mye mer og ikke blir så negativ i tankegangen.

Har også spist grovt brød og masse frukt og farris. Blandet farris og eplemost, det smaker godt.

Jeg har også hatt så lyst på kjøtt, mye rent kjøtt. Kylling og svinekjøtt har liksom surret runsdt som middagsforslag hele tida. en venninne som er jordmor hadde en teori om at jeg nok trengte proteiner!

Håper du slipper og gå kvalm helt til uke 20 denne gangen, og at du får i deg en biff eller tre:)

Hei mamamimmi :)

Stakkars deg! Vet akkurat hvordan du har det. Helt grusomt.

Jeg hater å være kvalm, og kvalmen har til nå overskygget alt annet.

Ble kvalm ca i uke 7, og den var like intens hele dagen. Kastet opp innimellom, og hadde kjempedårlig matlyst.

Jeg skriver heldigvis hadde, for jeg er mye bedre nå. Bare litt småuggen.

Er i min 13. uke, og kvalmen gikk over i forrige uke. Jeg tror jeg kan takke akupunkturen for det. Har tatt 7 behandlinger, der jeg de to siste gangene ble stukket under tungen i to blodårer der også. Akupunktøren sa at ved kvalme blir disse blodårene tykke og nokså blå. Etter første gang han hadde stukket i dem, ble de nesten usynlige.

I de forrige svangerskapene mine varte kvalmen mye lenger, så kanskje du skal prøve akupunktur. I følge akupunktøren hjelper det 4 av 5 kvinner, og de blir kvitt kvalmen for godt i svangerskapet.

Lykke til, håper du blir bedre snart.

Klem

Hei.

Føler med deg! Jeg er også 8 uker på vei og kvalm. Spiser mye frukt og drikker vann eller eplejuice. Kan ikke fordra kaffi lenger, jeg som pleier å drikke 5-6 kopper i løpet av en arbeidsdag....

Husker med gru mitt andre svangerskap for 15 år siden. Var kvalm i over 4 måneder og kastet opp mye. Tok av meg 5 kilo!

Heldigvis er det ikke så ekstremt nå, og de siste dagene har faktisk vært ganske bra. Så kanskje det gir seg....

De sier jo at en ofte er mer kvalm når en venter jente, så kanskje det er en gutt denne ganga???

Har funnet ut at nok søvn er en nødvendighet, det hjelper mot kvalmen.

Lykke til, håper du snart er mer opplagt!

Jeg er 19 uker i dag og er fortsatt kvalm.....Mine 3 første svangerskap hadde jeg ikke antydning engang. Men de to siste gikk jeg hele svangerskapet med kvalme, og det ser vel ut som det blir slik nå også. Kvalmen kommer hver dag kl13, og varer til jeg sovner. Kaster ikke opp. Utrolig hvor kvalm det går an å bli uten å kaste opp. Jeg har prøvd ALT mot kvalmen, har ingen gode råd å gi. Er også plaget med at luktesansen er på bærtur og lysten på mat er helt endret. Spiser og drikker ting jeg aldri har klart, og det jeg virkelig koste meg med før er pyton.....Eneste som er bra er at jeg ikke klarer noe søtt. Orker ikke godteri, sjokolade eller søtt pålegg. Det er et stort + for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...