Gå til innhold

hvilken frukt??


nybakt_mamma

Anbefalte innlegg

 

hører jo at noen frukter kan inneholde mye sukker. noen som vet om frukt/grønnsaker som ikke er mye sukker i???????

 

prøver for harde livet å spise bare sunt, men faller ofte for fristelsen.......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på Grete Roede-kurs. I nesten alle grønnsaker er det veldig lite kalorier (unntatt mais, avokado), og du kan spise så mye grønnsaker du vil. Gjør det til en vane å spise gulrøtter, ha agurk/paprika/tomater på brødskiva m.m.

 

Jeg spiser dessuten tre frukt hver dag. Appelsiner og bananer er det mye kalorier i, så du bør ikke spise f.eks. tre appelsiner daglig. Men suppler med eple, pære, kiwi osv.

 

Jeg synes det er kjempefint å spise mye frukt hver dag, for det gjør at behovet mitt for noe søtt tilfredsstilles og jeg blir ikke fristet til å spise gotteri.

 

Så bare spis grønnsaker og frukt med god samvittighet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukker er det i all frukt, men dette er fruktsukker, og ikke sukker som i sjokolade, søte bakverk o.l.

Fruktsukker øker blodsukkernivået, slik at man blir mer opplagt, og har mer energi å gå på.

sukker fra feks. sjokolade gir bare en rask stigning i blodsukkernivået, som synker raskt ned igjen.

jeg ville ikke anbefalt å la være å spise frukt fordi det inneholder fruktsukker. dette sukkeret er et vikitg næringstoff i kostholdet ditt.

 

men, bananer inneholder en god del energi, samt mais,avocado, mango og papaya, så disse fruktene bør man ikke akkurat fråtse i.

 

man kan fråtse i meloner, agurk, granatepler, tomater og bladsalater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...