Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Jeg er 6+5, og synes allerede det er ganske kjedelig å ikke kunne drikke vin eller kaffe eller godteri eller snus/røyk osv. PS: Jeg er absolutt ikke storkonsument av alkohol altså, men koser meg veldig med et glass vin på fredags/lørdagskvelden!!! Og det har jeg selvfølgelig sluttet med etter at jeg ble gravid (både det og røyk) Har lyst til å putte noe i munnen hele tiden! og når jeg er på kafe, er det jo ingenting jeg kan kjøpe nesten. en cola light, og resten farris liksom. er jo bare SÅ kjedelig... Er det noen som har noen gode tips til "kos", som gjerne er litt sunt? Har jo ikke lyst til å ese ut altfor mye heller..
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Jeg holder meg unna alkohol og røyk. kaffe (har aldri drukket kaffe, så den er enkel). ellers gjør jeg akkurat som før, og det innebærer brus og godteri. Men et tips kan jeg gi deg: Hver fredag og lørdag kveld unner jeg meg en god posjon fruktblanding. Masse forskjellig frukt kuttet opp, men en liten "dæsj" med krem på toppen. Fantastisk godt!
alva** fødeklar Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Sørg også for å få i deg nok vitaminer og mineraler. Mangel på visse kan gi f.eks. søtsug. Ta multivitamin som tilskudd. Grattis med at du har klart å stumpe røyken, det kan du være stolt av! Ellers synes jeg du skal unne deg det du har lyst på, innenfor normalen selvfølgelig.
Lillemor + bittelillemor Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Takk for tips jenter! jeg spiser sånn "gravid"-vitaminer (kjøpte på apoteket). vurderer også å kjøpe noen Omega3-piller, for fant ut at de vitaminene jeg har ikke inneholder det.. søtsuget er egentlig ikke det aller verste, men føler at jeg må kutte ut veldig mange ting. Har lest at man ikke skal drikke mye koffein. 1-2 kopper kaffe ELLER max 1 liter brus om dagen, f.eks. Jeg drikker en kopp på jobben, og resten av dagen drikker jeg grønn te og hjemme drikker jeg decaf kaffe. men hvis jeg da skal ut på kveldne, har jeg jo drukket opp "koffein-kvoten" min, dvs kan ikke drikke brus annet enn farris.. og når det gjelder mat, føler jeg at jeg bare kan spise ost og makrell i tomat på brødskiven, alt annet er liksom "farlig". problemet når man da må kutte så mye, er at alternativene som man kanskje da tyr til, er av den mer usunne sorten. feks. godteri, boller, el.l. Men skal absolutt prøve fruktsalat!
skunkenblomst Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Jeg føler det akkurat som deg. Jeg er en stor mat og vin elsker og det er mange savn etter at jeg ble gravid. Det funker f.eks bra med en iskald alkoholfri øl på fredagen som erstatning for vinglasset. Ellers er jeg helt med på fruktsalaten, jeg er ikke så glad i krem, men bruker heller gresk yoghurt med litt brunt sukker på toppen..nam,nam. Nøtter og tørket frukt spiser jeg også mye av. Kjøp et deilig musli brød hos åpent bakeri, det er helt fantastisk med bare smør på. På drikkefronten er smooties er også en gjenganger hos meg, som jeg lager selv med blåbær, bringebær, jordbær osv osv.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Jeg koser meg med alt bortsett fra alkohol og røyk. Man trenger jo ikke kutte all kaffe, snop og god mat selv om man er gravid! Det gjør nå ihvertfall ikke jeg. Da skulle det blitt lange 9 måneder... :o/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå