Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Hva er det som renner spesielt om morgenen når jeg står opp... Blir veldig våt i trusa... det er helt vannaktig og et stev av gul farge... Tisser mange ganger i løpet av natta ikke kommet da. Er det utflod når det er så mye??? Er jo nød for å bruke noe, blir våt gjennom trusa og flekker i buksa i tillegg. Andre som har det slik og vet hva det er, blir jo redd for fostervann.
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Du har ikke hatt sex da? Ikke meningen å spøke med det, men beskrivelsen lignet på sånn jeg har det morgenen etter het sengekos;) Men tror det er helt normalt å ha mye utflod når man er gravid, og så samler det seg kanskje litt opp i løpet av natta slik at det ser ekstra mye ut når man reiser seg opp. Hvis det ikke har rar lukt eller farge er det nok ingen grunn til bekymring. Når det gjelder forstervann var det tynt og gjennomsiktig som vann fra springen hos meg sist ihvertfall.
shr&e&lillesusanne Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Fostervann lukter også helt spesielt, ikke vondt, bare litt...vammelt? rart, liksom... Dette ble jo bra forklart... Spør jm eller lege for sikkerhets skyld, sikkert ikke noe farlig.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Ingen sex her på lenge. Synes det er rart at det hoper seg opp i løpet av natten da jeg tisser 5 til 6 ganger i løpet av natta. Det er som vann, men bitte litt gult, men så vidt man kan se det.
shr&e&lillesusanne Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Hvor langt er du kommet, forresten?
shr&e&lillesusanne Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Såpass vannaktig? Det er da sikkert forskjell på dette og vanlig utflod, eller? Ring føden, jm eller lege, mye bedre å spørre så en ikke går og lurer og er redd. Masse lykke til
Veslejenta-klar*for*nr*2 Skrevet 11. mars 2007 #8 Skrevet 11. mars 2007 Det KAN være at du lekker litt fostervann... Det er ikke noe farlig om det ikke er i STORE mengder (er ikke farlig da heller, men da har sannsynligvis vannet gått) Det å lekke fostervann er ganske vanlig mot slutten, fordi fosterposen er veldig skjør og brister lett...
Veslejenta-klar*for*nr*2 Skrevet 11. mars 2007 #9 Skrevet 11. mars 2007 meg igjen her... det at det er litt gulaktig kan være missfarget fostervann... dvs at babyen din har bæsja littegranne i vannet som lekker Er ikke noe farlig det heller om det ikke er FOR missfarget... men bør likevel ringe føden og spørre om å få en kontroll, slik at JM kan kontrollere om det er veldig missfarget eller så lite at du slipper å bli igangsatt
shr&e&lillesusanne Skrevet 11. mars 2007 #10 Skrevet 11. mars 2007 De ser på deg som en maskin, sa mormor til meg første gang jeg skulle ta gynek.. Dette er et helt legitimt spørsmål å komme med, ikke vær redd eller flau, du =)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #11 Skrevet 11. mars 2007 Men burde det ikke lekke hele dagen da?? ikke bare på morgenen. Kommer minimalt på dagen.
shr&e&lillesusanne Skrevet 11. mars 2007 #13 Skrevet 11. mars 2007 ....har du hatt det slik lenge? På meg rant fvannet litt hele tiden etter at det gikk...men kan kanskje være forskjellig det og? Har du ringt? Tenker på deg =)
stormgutt + soljente Skrevet 11. mars 2007 #14 Skrevet 11. mars 2007 Hvis det er fostervann vil det lekke jevnlig hele dagen. Det svaret fikk iallefall jeg da jeg ringte føden for en tid tilbake. Trolig er det bare tynn utflod, har det jeg også. Men - er du usikker så ring føden. De er de beste til å si noe om dette. De har betalt for å svare bekymrede gravide, og får slike spørsmål dagen lang.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #15 Skrevet 11. mars 2007 vært i bursdag med sønnen min så har ikke ringt. Skal til jordmor i morgen så venter til da, har ikke barnevakt til å få kontroll i kveld uansett. Men jeg tror det ville rent litt hele tiden om det var foster vann.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #16 Skrevet 11. mars 2007 Jeg skal ikke si noe sikkert. dette er mitt tredje svangerskap, å aldri hatt noe "forhold" til fostervann. da vannet ble tatt på de to første.så det så jeg ikke mye til. men denne gangen har jeg vært mye plaget med at jeg lekker.altså tisser på meg.uten at jeg kjenner at det er det jeg gjør.ble litt rart forklart.men da har jeg vært redd det er fostervann. men lukter ikke noe spess helller siden jeg også er på do veldig også.å da vil jo ikke urin lukte så mye da det kommer ut.men fargen kan jo ikke tas feil av da. litt gulaktig.å dette gjør jeg særlig etter mange do turer.så for meg så høres det ut som du har det samme.altså det bare kommer.særlig etter mange do turer.går jeg ikke på do en dtund trenger jeg ikke merke noe, men så fort vært der, å en tror at nå er det tomt, så er det ikke støtt det har jeg fått erfare. men er du usikker ,bedre å ringe en gang for mye en en for lite.lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå