Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Nå er jeg 3 dager på overtid og begynner å bli litt lei. Vet at det fremdeles kan gå nesten to uker, men er lei allikevel Merker ikke så mye til en nær forestående fødsel heller, bortsett fra at jeg de siste dagene har hatt litt vondt både i ryggen og mage. Men, så til spørsmålet mitt da: Hvis fødselsforløpet starter med rier og ikke vannet går, er det da sånn at man sitter og aner fred og ingen fare og så kommer det plutselig en rie? Som kasta på en liksom? Eller kjenner man noe i forkant? Sikkert et litt dumt spm dette, men man lurer nå på mye rart da...
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Dette er forskjellig fra kvinne til kvinne. Noen får kraftige rier kastet på seg, mens andre kjenner litt småvondt som så bygger seg opp. Atter andre får ikke så vonde rier i det hele tatt. Tror nok det er mest vanlig at det bygger seg opp. Lykke til med det forestående.
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 de rygg og magesmertene kan jo være svake rier da... det hadde eg også før vannet gikk...
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Min første fødsel startet med at vannet gikk -så kom svake mensmurringer i ryggen, som etterhvert ble sterkere og sterkere.... Andre fødselen min hadde jeg ikke rier i hele tatt. (som jeg merka)Merka ikke noe til åpningsfasen...Vannet gikk, og rett etterpå kom pressriene..(fødselen tok 30 min fra start til slutt!) Lurer på hva som skjer denne gang -er blitt advart om at det kan komme til å gå fort!
Fødte ei søt prinsesse Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Min første fødsel startet med en brak av ei rie Vannet gikk ikke av seg, dette måtte jordmor ta underveis. Tror dette er noe som varierer veldig fra person til person. Håper det forløper slik denne gangen også eller at det starter med at vannet går, er i allefall sikker på hva som skjer da hehe
m@rie82 Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 hei! tror dette er veldig forskjellig. forrige gang hadde jeg murringer i magen en hel dag i forveien. om natten begynte riene *PANG* da jeg lå og sov, slik at jeg våknet av det. men hører om mange som beskriver at det "bygger seg opp" liksom.
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 Enig med de andre her; det er nok utrolig forskjellig... Men hos meg startet forrige fødsel med at slimproppen gikk, og jeg hadde som vanlig kynnere. Og så plutselig fikk jeg DEN sterke rien. Som gjorde at jeg måtte stoppe opp, puste og holde meg fast. Hadde ikke hatt noe særlig vondt på forhånd, bare kynnere som sagt. Spent på hvordan det blir denne gangen, men jeg er ihvertfall forberedt på å plutselig få veldig vondt. Lykke til da, håper du slipper å gå to uker til ;0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå